Amigurumi haken

DSCF4109Een hele tijd geleden, tijdens een bezoekje aan de Veritas, werd mijn aandacht getrokken door het boekje ‘Gehaakte Beestenboel’ van Christel Krukkert.

Om eens wat anders te creëeren dan steeds sjaals en mutsen, heb ik het boekje gekocht en ben ik meteen aan de slag gegaan.
Alle instructies staan duidelijk uitgelegd en in het begin worden snel alle verschillende steken nog eens uitgelegd mét prentjes.

Al snel had ik de werkwijze in mijn vingers en moest ik niet langer kijken naar de instructies.
Ik haak namelijk steeds voor de tv. Als ik dan moet tellen en nadenken, dan is de fun eraf voor mij.
Dus zodra ik door heb hoe het ongeveer moet, dan kijk ik enkel nog naar de instructies wanneer er een probleem de kop op steekt.

Zo heb ik dus Koosje uit het boekje eerst gemaakt, en aangezien die naam hier thuis niet in de smaak viel, is hij omgedoopt tot James.
En ja hoor, er is een Jessie ook!
Mijn inspiratie voor Guusje komt volledig uit het boekje, maar ik heb helemaal niet naar de instructies gekeken.

Ondertussen kregen Guusje (links op de foto) en James (rechts op de foto) nog een vriendje erbij: Stompie. Het verhaal van Stompie zal ik binnenkort nog wel eens posten!

2 thoughts on “Amigurumi haken

  1. De giraffe – Guusje? Is echt zooo schattig! Heb het patroon vaak voorbij zien komen maar heb hem helaas nog niet gemaakt. Knap overigens dat je zonder te tellen gewoon kunt haken op deze manier. Bij mij komen er altijd hele gekke vormen uit.

    • Haha, dank je!
      Ik moet bekennen dat ik vaak alles terug moet aftrekken en opnieuw moet beginnen haken omdat het tegenvalt.

      Maar niet alleen bij het haken kan ik de tel niet bijhouden hoor. Als ik 60 sit-ups wil doen, ben ik steeds de tel kwijt na 20. Alsof ik maar tot 20 kan tellen. Dus ik gebruik nu een app 🙂

Geef een reactie

