Een echte thee-drinker

Ik ben al enkele jaren een echte thee-drinker. Bied me geen koffie aan, dat sla ik steevast af. Hoewel ik vroeger wel een kopje lustte als het kopje half gevuld was met melk en verder aangevuld met koffie… Dan werd die scherpe smaak en geur van de koffie wat verdoezeld. Maar zelfs dat krijg ik nu niet meer binnen gegoten.

Ik drink graag thee met een smaakje: vanille, rooibos, kamille, brandnetel, distel, groene thee, …’Gewone’ thee zoals wij dat noemen, zijnde zwarte thee dus, kan me écht niet bekoren. Zelfs niet met suiker of citroen.

Suiker in je thee, dat is één van de verschrikkelijkste dingen die er is, vind ik. Dan smaakt hij veel te zoet en verlies je de gezonde plantensmaak! Ik drink ook thee uit het gedacht dat het gezond moet zijn. Om niet de hele dag alleen maar fris water te drinken, wissel ik eens af met hete smaak-thee. Dan ben je gezond bezig en heb je niet zo hard het gedacht dat je enkel water mag drinken.

Honing doe ik dus ook niet in mijn thee, dat is ook veel te zoet. Ik ben van nature wel een echte zoetebekje, zeker het dessert is mijn favoriete deel van de maaltijd, maar toch verdraag ik geen suiker in mijn thee. Vreemd hé?

Tijdens de examenperiode drink ik gemakkelijk 4 grote tassen thee per dag, soms meer. Gewoon omdat het zo ontspannend is om even thee te zetten tussen het studeren door en omdat zo’n hete kop thee soms je hoofd helemaal kan leeg maken. Ik kan echt helemaal ‘zen’ worden van een tas thee, ’s avonds in de zetel, met een dekentjes over je voeten en de kat op je schoot. Liefst het licht dimmen en géén tv, kwestie van de rust niet te verstoren.

Zo, wat drinken jullie graag?

Geef een reactie

