Een bewogen dag

Vandaag moest het lieve vriendje zijn wijsheidstanden laten trekken en hij had toch heel wat schrik gekregen door alle verhalen te horen van bekenden die dezelfde operaties al hadden ondergaan. Hij had wat schrik dat hij nooit meer uit de narcose wakker zou worden en had er zelfs nachtmerries van. Ikzelf heb ook 2 jaar geleden mijn 4wijsheidstanden laten trekken en dat was in het algemeen niet zo super verlopen.

Zo hebben ze me nog een half uur op de gang laten liggen voor de operatie kon beginnen en hadden ze geen naambandje aan mijn arm gehangen. Ook mijn bed was niet voorzien van mijn identiteit, zodoende lag ik op recovery na de operatie en nog half verdofd van de narcose wist ik gewoon mijn eigen naam niet meer. Zo zat de verpleging met een probleem: zij wisten niet van waar ik kwam, wie ik was en naar waar ik terug moest. En ik kon niet eens mijn eigen naam zeggen! Ik heb dus een half uur op recovery gelegen tot ik mijn naam terug kon herinneren en ze wisten welke afdeling ze moesten bellen om mij te komen halen. Een heel verhaal dus. Verder heb ik nog een klikkende kaak, die gaat enkel open in klikjes en ik kan mijn mond niet echt goed open doen. Daardoor hebben ze dus heel wat geforceerd tijdens de operatie en kon ik enkele dagen mijn mond slechts 1cm open doen. Ik heb die dagen dan ook geleefd op vloeibaar eten van de apotheek en puddinkjes.

Mijn vriend heeft die labiele fase van mij bewust meegemaakt en hij had nu schrik dat het bij hem net zo zou gaan als bij mij. Maar gelukkig verliep het heel wat vlotter. Hij heeft maar 5minuten op recovery gelegen. Maar eens hij terug op de kamer was, moesten we wachten op de opererende arts om een check-up te doen voor hij naar huis mocht. Wij hebben 5uur gewacht, maar de arts kwam maar niet langs. De verpleging had al 3keer gezegd dat ze de dokter zouden opbellen en vergat dit steeds…

Uiteindelijk zijn we zelf langs zijn bureau gegaan en mochten we eindelijk naar huis. Gezellig in de zetel liggen rusten is toch wat aangenamer dan in zo’n bed waar misschien al iemand in gestorven is..

Het ziekenhuis is soms toch een erg chaotische plek..

Daarnaast ook goed nieuws! Na al die heisa in het ziekenhuis keek ik op blackboard en daar stonden de punten van de examenperiode al op! Vriendjelief had gisteren al zijn punten gekregen en ik ben zo blij dat ik kan melden: beiden herexamen-vrij tot nu toe!Nu kan ik pas echt met volle teugen van mijn vrije weekje genieten!

Hopelijk verloopt komende examenperiode net zo vlot…

Geef een reactie

