Hema nagellakjes

DSCF4257
Om al een beetje in lentesfeer te komen, heb ik overlaatst 2 felle kleurtjes nagellak gekocht in de Hema. Daarnaast was ik ook nieuwschierig naar de top coat Mat en de  top coat quick dry.

Bij mij lijkt het altijd eeuwen te duren voor de nagellak écht droog is en er geen ‘kapjes’ meer in komen. Vooral op mijn wijsvingers heb ik daar echt last van. Ik mag dan tot 3uur na het lakken echt niets meer doen! Snel een kopje thee zetten of iets halen uit een tas, en lap, ik zit al met enkele kapjes in mijn nagellak die niet meer te herstellen zijn en dat wilt dus zeggen: alle nagellak eraf halen en opnieuw beginnen. En opnieuw wachten tot het helemaal droog is. Aangezien ik een drukke bij ben, kan ik écht geen 3uur stil zitten.. Daarom moest ik deze top coat quick dry toch eens proberen!

nagellak turqoiseDe kleur valt een beetje slecht uit op de foto, het is wel degelijk turquoise. Het is nummer 840 uit het Long lasting gamma van Hema.
Ik kan nu al zeggen: ik ben gék op die kleur! Zo fris, trendy en vrolijk! Ik moest hem wel in 2 lagen lakken, want 1 laag dekte niet genoeg. Verder heb ik de quick dry erover gedaan en ik moet zeggen dat ik daar ook erg tevreden over ben! Mijn nagels waren heel wat sneller krasbestendig. En de topcoat beschermt nu al 2 dagen mijn nagels en ik heb enkel een paar kleine ‘kapjes’ op mijn wijsvingers. Mijn vorige top coat van Hema zorgde niet voor genoeg bescherming, ik had steeds na een dag al allerlei krasjes en kapjes op mijn nagellak. Mijn oude top coat van Hema wordt dus verruild voor deze nieuwe top coat!

De nagel van mijn middelste vinger heb ik in grijs-bruin gelakt, nr 81 (no doubt) van Catrice. Dat zorgt voor een mooie afwisseling vind ik.

nagellak hema

Het donkerblauwe lakje moest ik ook in 2 lagen aanbrengen, want na 1laag had mijn nagel eigenlijk bijna dezelfde kleur als met de turquoise nagellak. De lak dekt niet erg goed dus. Verder heb ik gemerkt dat ik mijn nagel niet mooi egaal dezelfde kleur blauw is. Dit stoort me wel erg. Dit is trouwens nummer 836 uit het gamma van het long lasting gamma.
De lak was na 24u al gechiped ondanks dat ik dezelfde top coat erover gedaan heb. Maar ook als ik de matte top coat gebruik, chipt deze blauwe nagellak veel sneller dan andere kleurtjes. Aangezien deze kleur en de turqoise kleur uit hetzelfde gamma komen van hema, en ik de turqoise wel langdurig kon dragen, ligt het aan het donkerblauwe kleurtje of aan dat éne potje nagellak dat ik net gekocht heb. Ik ga deze kleur toch niet al te vaak dragen, kan ik nu al zeggen!

Dit was de eerste keer dat ik een matte nagels maakte, dus dat maakte het wel extra spannend! Wel grappig om het zo zien te veranderen van glanzend naar mat. Ik heb mijn teennagels hier eerst mee gelakt en ik denk dat vanaf nu mijn teennagels altijd mat ga lakken! Het heeft zo een extra luxe-effect! De Mat top coat vind ik wel geslaagd!

De gekleurde lakjes kosten 2,75€ en de top coats 3,95€

Mijn nagels schilferen de laatste tijd erg af, waardoor ik ze kort moet knippen. Ik hou van lange nagels, maar dat zit er op dit moment dus niet in. Ik neem al vitaminensupplementen, dus ik zal eens op zoek moeten gaan naar een nagelversteviger. En mijn nagelriemen hebben ook erg geleden onder de kou van voorbije dagen, die moet ik dringend wat vaker insmeren…

Geef een reactie

