Parfum: Leçon de séduction

DSCF4459
Ik heb gisteren een nieuw parfum gekocht: Leçon de séduction van Corine de farme. Een hele tijd geleden stond dit parfum aangeprezen in een Flair artikel over parfums. Het stond in een stukje over zwoele, zoete en best zware parfums en laat dit nu nét mijn ding zijn! Ik ben gek op de vanille, lelie en oranjebloesem-geuren!

Waarom was ik nu al langer op zoek naar zo’n parfum? Ik gebruik al járen ‘Collection esprit femme’ van Esprit, maar dit eau de toilette wordt niet meer geproduceerd sinds de zomer van 2012. Waarom, geen idee… En dat vond ik écht jammer! Ik was enorm fan van dit parfum én het was niet zo duur: ongeveer €21 voor 50ml. Ik kon het ook gewoon kopen in een plaatselijke kruidvat, in plaats van altijd naar een XL Paris te moeten in Antwerpen stad.DSCF4469

Dus moest ik op zoek naar een nieuw parfum. En toen kreeg ik van mijn lieve vriend een vivabox parfum voor girls voor mijn verjaardag! Wat had hij toch goed geluisterd naar mijn gezaag… Daarin zat gelukkig ook een voltreffer: ‘Orange sunset’ van Hugo Boss. Deze ruikt ook enorm lekker en zoet. Deze zorgt gewoon voor een ‘prikkeling’ in mijn neus en dan ruik ik de hele dag aan mijn polsen! Jammer genoeg is dit wel een redelijk duur parfum en ben ik er dus wel zuinig mee… Ik gebruik het enkel voor speciale gelegenheden. Het kost namelijk €45,80 voor 50ml én het is niet te koop in een kruidvatwinkel.

DSCF4460Leçon de séduction was niet te vinden in de kruidvatwinkels in mijn buurt en alle Di-winkels zijn hier sinds enige tijd verdwenen. Gelukkig is er vlakbij de universiteit nog een Di en daar kon ik dit prachtige parfum vinden! Het kost €9,95 voor 50ml. Dit prafum zou ook te koop zijn in Cora warenhuizen.

De verpakking vind ik niet zo elegant en het formaat is nogal onhandig. Ik laat mijn parfums vaak in de verpakking zitten, want als ze in contact komen met zonlicht kunnen ze ‘slecht’ worden. Deze verpakking is 2x zo groot als het parfumflesje en er zit dus vooral lucht in. Erg jammer, vind ik!DSCF4467

Het flesje zelf vind ik een schot in de roos! Dat strikje is zó schattig, en het flesje ligt goed in de hand om te sprayen. Eerst ruikt de parfum héél erg naar alcohol, ik begin de geur pas leuk te vinden na 5minuten.

De topnoten: mandarijn en rode vruchten.

De hartnoten: viool en roos.

De basisnoten: patchoeli, vanille en praline

Dit wordt mijn perfecte parfum voor dagelijks gebruik! Wel merk ik dat de geur iets sneller verdwijnt dan bij mijn andere, duurdere parfums.

Er is trouwens ook nog een roze versie van dit pardum, deze zou een frissere geur zijn. Ik heb jammer genoeg nog niet de kans gekregen om ook dat parfum te testen!DSCF4468

Geef een reactie

