Groene thee (vanille) van Aldi

DSCF4475Kopen jullie wel eens goedkope thee? Eigenlijk bestaat er geen ‘slechte’ thee in mijn ogen. Oké, je kan een bepaalde smaak niet lekker vinden, maar zolang het zakje en doosje maar in goede staat verkeren, dan is de thee voor mij van ‘goede’ kwaliteit!

Groene thee is meestal zó bitter dat je er gekke bekken van gaat trekken! Daarom koop ik altijd groene thee met een extra smaakje, zoals vanille in dit geval. Toch wil ik persé groene thee drinken omdat het zo gezond is, het zit namelijk vol met anti-oxidanten! Deze stofjes zorgen ervoor dat je verouderingsproces vertraagd wordt en de kans op kanker neemt ietsje af. Allemaal goede redenen dus om massa’s groene thee op te stapelen in je kasten! (Liefst met een smaakje 😉 )DSCF4478

Nu zag ik laatst dat aldi ook groene thee verkoopt! Waarschijnlijk verkopen ze dat al heel lange tijd, maar mijn moeder doet meestal de boodschappen, dus ik passeer echt amper langs supermarkten. In een doosje zitten er 25 theezakjes en dit kost maar €0,79!

Het doosje vind ik nu niet bijzonder mooi, maar het had veel erger kunnen zijn. De builtjes zitten netjes alle 25 in een rijtje in het doosje. Het is gemakkelijk om het doosje te openen zonder het kapot te moeten sleuren, dat is al een pluspunt!

DSCF4479Op het papiertje dat aan het builtje vasthangt, wordt niet weergegeven welke thee het is. Dat vind ik wel jammer, want wij steken alle builtjes in 1 grote thee-doos en tjah, dan moet je maar ‘ruiken’ welke thee het is, niet handig! Verder ruikt of smaakt de thee zelf niet echt naar vanille, maar de bittere smaak van de groene thee is wel weg. De thee smaakt nu neutraler, ik heb geen suiker meer nodig! De thee heeft een lichtgroene kleur gekregen. Laat maar komen die anti-oxidanten!DSCF4481

Wel jammer dat er niet veel keuze is in de aldi. Je hebt appel, groene thee met sinaasappel, groene thee met vanille en rode vruchten. De appelthee mag ik al niet, de rode vruchten zijn bijna altijd uitverkocht en de groene thee met sinaasappel vind ik niet zo lekker. Gelukkig bevalt die met vanille me dus wel!DSCF4480

2 thoughts on “Groene thee (vanille) van Aldi

    • Die post is wel al een poosje geleden.. en ondertussen heb ik deze thee al een tijdje niet meer gekocht. Dus misschien hebben ze deze niet meer bij aldi. Ik zal er bij mijn volgende bezoek aan alei eens op letten!

Geef een reactie

