DIY: sleutelhanger lieveheersbeestje maken

DSCF43339Om mijn boekentas nog verder op te leuken zocht ik nog naar een gemakkelijke en snelle DIY-sleutelhanger. Het ideetje van een lieveheersbeestje kwam al snel in me op en ik ging aan de slag! In dit bericht laat ik jullie zien hoe jullie dit zelf kunnen maken!

DSCF4318

Wat heb je nodig?

1) naald en draad in rood en zwart

2) lijm (hobbylijm of secondenlijm)

3) een schaar

4) een ringetje om er een sleutelhanger van te maken

5) spelden

6) een dikkere draad of lint (ik heb macramétouw gebruikt)

7) vilt in rood en zwart

DSCF4320Hoe ga je te werk?

Knip de vormen van bovenstaande vormen uit in de juiste kleur vilt.

De rode vorm (= vleugels) moet je 2 keer uitknippen, de grote ronde zwarte (= lichaam)  knip je ook 2 keer uit, de zwarte ovaal (= hoofdje) ook 2keer en de kleine ronde (=stippen) knip je 8 keer uit.

Dan leg je de 2 grote zwarte ronden op elkaar en doe wat lijm in het midden hiervan. Je haalt je touw/lint door het ringetje en de 2 einden van het touw/lint leg je in de lijm. (zie foto hieronder)DSCF4323

Dan leg je de andere zwarte ronde erbovenop als de lijm nog nat is!DSCF4323xNaai ze dan op deze manier vast: je haalt de draad door je naald en maak een knoopje op het einde van je draad. Je steekt je naald dan door 1 laag vilt en de kant waaraan het knoopje zit leg je op de andere zwarte ronde. (Zie foto hieronder)

DSCF4325

Dan leg je langs iedere kant de rode vorm ertegen. Zorg ervoor dat de ronde kant aan de kant van het ringetje ligt.

DSCF4335

Dan steek je de rode vorm vast met spelden en naai je met rode draad de rode vormen langs beide kanten vast aan de zwarte vorm.

DSCF4338

Dan leg je de 2 ovalen aan de kant van het ringetje bovenop de rode vilt (aan beide kanten van de sleutelhanger) en je naait vast met rode draad. Als laatste verdeel je de 8 kleine rondjes over het lichaampje: 4 langs de ene kant en 4 langs de andere kant. Naai ze vast. Dan maak je met zwarte draad maak je nog de scheiding tussen de vleugeltjes in het midden van het lijfje en KLAAR!!

DSCF4447

Veel plezier ermee!

Advertenties

2 thoughts on “DIY: sleutelhanger lieveheersbeestje maken