Nieuwe investering: tablet?

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken om een tablet te kopen. maar er is zoveel keuze! De tablet-wereld is een heuse doolhof bijna. Momenteel heb ik deze tablets op mijn mogelijkhedenlijstje staan. Heeft iemand ervaring met één van deze tablets?

Acer Iconia b1, bron: be.hardware.info

Allereerst moet ik nog de keuze maken tussen 10″ en 7″. Ik ga zowiezo thuis werken met de tablet, maar ik heb nog niet beslist of ik hem mee naar school durf nemen. Momenteel neig ik meer naar een 7″, maar dat kan even goed morgen veranderd zijn.

Het is wel belangrijk dat ik de tablet in Mediamarkt, Carrefour, Eldi of liefst nog in Vandenborre kan kopen. Eigenlijk komen al mijn spullen bij Vandeborre en ik heb nog nooit problemen gehad met die winkelketen, daarom zou ik nu opnieuw bij hen willen kopen. Het enige nadeel is dat ze niet zoveel keuze hebben..

Lenco cooltab 70, bron: http://www.lenco.eu

Het oorspronkelijke doel van de tablet was eigenlijk om te kunnen skypen met mijn vriend wanneer ik in Peru zit deze zomervakantie. Aangezien mijn 4 jaar oude laptop geen microfoon of webcam heeft, wilde ik een tablet kopen. Want mijn pc doet het nog prima, ik wil geen nieuwe laptop! Dus een tablet dan maar.

Mijn lijstje momenteel:

Acer iconia B1, 7″, 16GB, €139

– lenco cooltab 70, 7″, 4GB,  €119, mét leuke hoesjes

– yarvik luna 7, 7″, 4GB, €100

– it works tm801, 8″, 4GB,  € 99

Yarvik luna 7, bron: http://www.centralpoint.be

Wat moet zo’n tablet hebben voor mij: zéker een microfoon, luidsprekers en een micro-SD slot. Als het kan ook bluetooth, maar dat is geen vereiste. Verder liefst een niet al te korte autonomie-tijd. En als er angry birds (dus google-play) opstaat, dan ben ik helemaal blij!

Zoals jullie al wel door hebben, ik kan aan zo’n prul niet al te veel geld geven. Op zich ben ik niet veeleisend. Iedereen zit altijd maar te jakkeren dat de goedkopere schermen niet goed zijn en eigenlijk zie ik helemaal geen verschil met een duurder scherm! Alleen mag de tablet niet vastlopen, dat is wel het minimum..

Ik geef mijn geld liever uit aan mooie reizen of cadeautjes voor mijn vriend! 😉

Wat raden jullie mij aan?

Geef een reactie

