Valencia: schoolreis!

Bron: spanjenet.com

Jaja, eindelijk is het zo ver! Morgen vertrekken we met de unief naar Valencia! Een schoolreisje met veel te weinig vrije tijd in deze prachtige stad, maar we gaan elke minuut zo goed mogelijk gebruiken!

Deze reis staat symbool voor de verplichte internationalisering van de opleiding (dus vastgelegd in de leerdoelen). We gaan dan ook vooral de Universiteit van Valencia bezoeken: we nemen deel aan een 2-daags congres, waar alle farmaceuten in groepjes telkens het onderzoek van een bepaald labo op de Universiteit van Antwerpen tentoon stellen. We moesten een academische poster maken, een abstract en we moeten presenteren. Dit allemaal moet in het Engels.. Wel best moeilijk om zulke moeilijke onderwerpen in een taal te presenteren die niet je moedertaal is! Daarnaast brengen we ook een bezoek aan een gewone apotheek, een ziekenhuisapotheek en een farmaceutisch bedrijf. Er schiet dus geen vrije tijd in Valencia meer over..

Las Fallas, bron: http://www.guardian.co.uk

Maar de avonden op de kamer met mijn vriendinnen gaan zowiezo super worden! We hebben al een hele boel roddelboekjes verzameld: de Joepie, de Story, de Flair, … zodat we zeker gaan lachen! Ook onze grote voorraad snoep ligt al klaar, zodat we zeker geen honger gaan lijden!

Toevallig gaan we er zijn tijdens het festival: Las Fallas! Ik hoop dat we de sfeer en een paar mooie momenten kunnen meepikken.

Maar helaas wilt dat ook zeggen dat ik komende dagen waarschijnlijk zonder internet zit! Ik kan jullie dus niet up-to-date houden met mijn creatieve leven! Maar ik kan wel zeggen dat ik met volle teugen ga genieten van deze uitstap!

3 thoughts on “Valencia: schoolreis!

    • De Falla’s waren inderdaad indrukwekkend! We hebben gelukkig nog op het laatste nippertje een Mascletada kunnen volgen en daar waren écht wel oordopjes nodig, maar verder hing er een superfijne sfeer tussen alle Valencianen! Binnenkort post ik nog wel eens een reisverslagje!
      Dank je voor je reactie 😉

Geef een reactie

