Reisverslag Valencia

Ik hoop dat jullie me niet al te hard gemist hebben, maar hier ben ik weer hoor!

Ik zal jullie eens wat vertellen over mijn schooltripje naar Valencia!

Maandag

We hadden onze vlucht om half 4, dus tegen dat we uit het vliegtuig waren en in het hotel geïnstalleerd waren, was het al 8u. Onze maagjes rammelden en daarom gingen we op zoek naar een restaurantje. Ons hotel lag best uit het centrum, dus moesten we eerst nog een flink eind wandelen. Daarna kwamen we er ook achter dat de restaurants pas open gaan om 9u! Maar eenmaal ergens binnengeraakt, haalden we ons beste spaans boven en bestelden paëlla! Jammer genoeg spreken Spanjaarden, jong of oud, geen Engels en moesten we nog eens 3kwartier wachten op ons eten! Tegen half 11 stond het eten dus op tafel en vielen we allemaal aan als hongerige beesten.

Dinsdag

Na een heerlijk ontbijt en een lange rij aan de badkamer, zijn we dan toch aan de Universiteit van Valencia geraakt. We gingen namelijk het 2-daags congres van de faculteit Farmacie bezoeken. De eerste dag was normaal volledig in het Engels en de tweede dag in het Spaans. Maar blijkbaar waren de Spanjaarden dat een beetje vergeten…

Het begon al goed: de openingsceremonie van het congres was al een half uur te laat begonnen. Alles liep dus uit. De ceremonie was ook volledig in het Spaans. Er zaten ongeveer 200 mensen in de zaal, waarvan 85 van Farmacie uit Antwerpen. Iedereen haalde dus zijn gsm of zijn tablet boven om wat spelletjes te spelen.

Daarna begonnen de lezingen. Deze waren in het Spanglish… De Spanjaarden hebben zo’n zwaar accent op hun Engels dat het eerder Spaans lijkt. Verder duurden de lezingen tot 8u ’s avonds, dus dan nog terugrijden naar het hotel, wandelen naar de restaurants, wachten op eten en nog eentje gaan drinken. Resultaat: pas om half 3 in bedje en we moesten al terug opstaan om half 8.

We hebben zelf ook nog een poster moeten presenteren, en dat Engels van ons was toch net iets verstaanbaarder, denk ik toch.

Woensdag

In de voormiddag werden we in kleine groepjes opgesplitst. Mijn groepje ging het bedrijf RNB bezoeken en we moesten dus ook van die haarkapjes en een labojas aan. Dit bezoekje vond ik heel intressant! Het is een cosmeticabedrijf dat jaarlijks gigantische hoeveelheden crèmes en parfums produceert. En wat waren we blij toen we onze goodie-bag zagen staan!! We kregen zowaar productjes mee naar huis!

In de namiddag moesten we terug naar de slotceremonie van de universiteit. Ze hebben er  2 uur in het Spaans staan leuteren! Ik moet zeggen dat ik positief geschrokken ben van de stilte van onze groep! Gelukkig had iedereen spelletjes op zijn gsm!

En ’s avonds weer hetzelfde: laat terug naar hotel, wandelen, eten, eentje drinken, terug wandelen, laat in bed.

Donderdag

Een vrije dag!! Wat keken we hier naar uit!

We zijn gaan shoppen op de Cólon, hebben onderweg heel wat fallas gezien en ’s middags zijn we naar de Mascletada’s gaan luisteren. We hebben zelfs nog even met onze voeten in de zee gewandeld aan het strand, maar dat was toch nog frisjes aan de voeten!

En jaja, al het geld is uitgegeven in de winkels: mijn Valenciaanse aanwinsten toon ik volgende week nog wel eens!

Vrijdag

Vroeg opstaan, uitchecken en nog een eeuwigheid op de luchthaven rondwandelen want onze vlucht had vertraging opgelopen. En dan in het koude België werd ik opgehaald door mijn vriend!

Conclusie

Het was er gedurende ons verblijf schitterend weer: bijna elke dag 19°C en elke morgend scheen er steevast de zon. En dat terwijl er in België 10cm was gevallen! Wat ben ik blij dat ik daar niet door heb moeten ploeteren om op school te geraken! Jaja, dat weekje heeft mijn batterijen weer wat opgeladen! Enkel al dat Spaans was wel jammer..

Verder heeft mijn vriendengroepje wat meer contact gemaakt met andere studenten uit mijn klas. Voor de reis waren de groepjes wat meer op hun eigen, hopelijk verbetert dat wat nu!

Geef een reactie

