100 days till summer challenge

Jaja, nog ‘maar’ 100 dagen tot de zomer! Hoewel de lente maar niet komt, maak ik mijn lichaam al klaar voor de zomer. Mijn lichaam zal en moet bikiniproof worden! Maar jammer genoeg is het zo moeilijk om al dat snoepen te laten! Ik zal jullie eens vertellen hoe ik van plan ben om dat probleem aan te pakken!

Eigenlijk begon de challenge gisteren al, maar ik heb dat pas ’s avonds laat ontdekt op de girlscene-website. Daarom begin ik er dus vandaag mee! 3 juli is de einddatum, dus dat is nog best ver én de examens vallen erin! Dat is bij mij altijd een ramp, want dan begin ik enorm te snoepen tijdens het leren en na elk examen om mezelf te belonen als het examen goed was. Nog zo’n probleem is dat Pasen erin valt.. al die lekkere paaseitjes zijn zo moeilijk te weerstaan!

Maar met deze tips ga ik het proberen vol te houden:Veel water drinken.

1) Eet gezond. Dat probeer ik al langer, gewoon omdat het goed is voor je lichaam! Veel fruit en groenten, zo weinig mogelijk geproduceerd voedsel zoals kant-en-klare maaltijden, snoep, cake, … Tenzij het zelf gemaakt is in onze eigen keuken!

2) 1 dag per week mag je zondigen. Anders houd ik het nooit 100 dagen uit! Elke zondagmorgend is er een groots ontbijt met het hele gezin en dan staan er zulke lekkere dingen op tafel! Verder wil ik op zondagavond lekker wegdommelen in de zetel met een zak nic-nacjes!

3) Veel water drinken. (en thee) Omdat het gezond is en omdat het je hongergevoel vermindert!

4) Elke 3 uur iets kleins eten. Zo hou je je vertering continu gaande en verbrand je passief meer energie.

5) Zorg ervoor dat er iets gezonds ligt voor de koeken/snoepkast. Op die manier zal je misschien toch sneller het stuk fruit nemen en het snoep vergeten.. Dat is mijn gedacht althans.

6) 2 of 3 keer per week sporten. Nu mijn schooluren een pak beter zijn, moet dit haalbaar zijn! Tijdens de vakanties doe ik dat eigenlijk wel, maar tijdens die drukke schoolweken heb ik gewoon de fut niet meer om nog te gaan joggen.

7) Crackers eten als gezonde koek. Als ik mezelf dit ontzeg, dan geef ik het binnen de kortste keren op, dus sta ik mezelf dit wel toe. Er zitten toch niet zoveel suikers en vetten in, denk ik toch 😉

Komop, wie doet er nog mee? En wie heeft er nog tips!?

Wens me succes! 😉

Geef een reactie

