September 2013: Peru!

In september is het zo ver: dan vertrek ik met mijn moeder en broer naar PERU! Dat is trouwens mijn eerste reis buiten Europa. Ik kijk er énorm naar uit!

Mijn moeder had al van jongs af aan de droom om naar een Zuid-Amerikaans land te gaan. Ze volgt dan ook al enkele jaren Spaanse les. Ze had gepland om voor haar 40ste verjaardag dan eindelijk haar reis te boeken, maar voor ze het wist was ze al 45 geworden en was ze nog steeds niet in Zuid Amerika geweest! Daarom komt het er dit jaar dan eindelijk van.

Aangezien mijn moeder niet alleen wilde gaan, vroeg ze mij en mijn broer mee. En natuurlijk willen we mee!!

De reis is gepland via een reisbureau. We volgen een standaardtraject dat al vele mensen voor ons gedaan hebben, maar we hadden wel de mogelijkheid om alles aan te passen. We reizen dan ook steeds alleen met ons drietjes.

Zo gaan we machu pichu ook bezoeken, zelfs via de inca trail! 4 dagen lang stappen en wandelen door de bossen en over de bergen. Daar kijk ik wel naar uit. Ik verwacht dat er daar een enorme rust ‘hangt’. Het kan er alleen ’s nachts nog tot -15°C zijn!

Verder slapen we ook 1 nacht OP een meer waar er een eilandje van riet gemaakt is. De bewoners van dat dorpje staan bekend om hun erg kleurrijke breisels, hét droomparadijs voor mij dus!

We bezoeken ook nog enkele grote steden zoals Lima, Cuzco en Arequipa. Daar verwacht ik eigenlijk veel armoede te zien..

We hebben dan ook al veel voorbereidingen getroffen voor de reis: een chiquer fototoestel, een tablet, grotere geheugenkaarten, reistassen, rugzakken, waterdichte jassen, wandelschoenen, thermisch ondergoed, …! Nog heel veel geld uitgeven aan dingen die je nodig hebt voor de reis dus!

Ik kijk enorm uit naar deze grote trip en waarschijnlijk zal het me zo prikkelen dat ik het jaar erna nog eens zo’n dure en verre reis wil maken!

Geef een reactie

