Einde van de Paasvakantie

valkenburg.sp.nl

Jaja, de 2 weken durende Belgische paasvakantie zit er vanavond op. Morgen weer naar school! Ik zet deze vakantie even op een rijtje zodat ik de vakantie toch met een goed gevoel kan afsluiten, lees je even mee?

De paasvakantie is voor mij een soort van blokverlof. Aan de Antwerpse Universiteit hebben we geen ‘blokweek’ voor de examens beginnen, zoals in Gent. Daarom heb ik deze week zo veel mogelijk al gestudeerd.En ik moet zeggen dat zo vroeg op voorhand al beginnen studeren niet echt vlot. Aangezien de examens pas 25mei beginnen, ben ik tegen dan misschien alles wat ik al geleerd heb ook al vergeten? Maar in ieder geval zal het de 2e keer dezelfde leerstof leren sneller en beter gaan.
Ik heb niet zoveel leerstof verwerkt als ik eigenlijk gepland had. Maar iets is beter dan niets op dat vlak! En ik heb best veel uurtjes gespendeerd achter mijn bureau hoor.. Ik had dan ook helemaal geen vakantiegevoel!

nl.disney.be

Ik had de film Assepoester I en II nog nooit gezien, van deze vakantie heb ik dan ook gebruik gemaakt om deze achterstand in te halen! Het was wel grappig om als 20-jarige in de zetel naar een Disney-film te zitten kijken. Stiekem ben ik ook wel erg fan van Disney!

Daarnaast hebben ik en mijn moeder ook nog wat geshopt: Action, sportwinkel, JBC en kruidvat! Aangezien mijn schooluren me vaak niet toelaten om erna nog naar de winkel te gaan, komt het winkelen er niet meer van tijdens het schooljaar. Ik spaar al mijn winkeluurtjes én centjes dus op om tijdens de vakantie helemaal los te gaan!
Ik heb enkele aankopen dan ook al uitvoerig getest deze vakantie: mijn nagellakjes bijvoorbeeld!

Het was al eeuwen geleden dat ik nog eens tijd had om een boek te lezen! Daar maakte ik deze vakantie dan ook gebruik van! Het was een oud en onbekend boek, maar daarom niet minder goed.
Ik kan zo genieten van een boek en vaak kan ik ook niet stoppen met lezen. Ik begin er ’s morgens in en ik ga niet slapen voor het uit is. Op zo’n zeldzame momenten kruip ik dan soms ook pas om 6uur ’s morgens in bed mét het boek dat net uitgelezen is.

Last but not least, heb ik ook héél veel gesport deze vakantie. Ik ben trots op mezelf om die reden! Het sporten was vooral met oog op de 100 days till summer challenge en op dat bikini-proof figuur. Jammer genoeg is de 4e week nu bezig en ben ik nog niets afgevallen en zie ik ook geen verbetering in mijn figuur! Maar echt helemaal nergens zie ik verandering.. Buiten dat mijn benen nu vaak stijf zijn en ik ietsje meer energie heb. Tjah, ik hoop dat ik blijf volhouden en dat er toch stilaan verandering op komst is!

Zo, dat was het wel denk ik, wat hebben jullie gedaan tijdens de vakantie?

Geef een reactie

