Week 4: 100 days till summer

Momenteel regent het hier zo hard, dat ik er wel aan twijfel of de zomer nog in aantocht is. Week 4 is zo snel voorbij gevlogen dat ik deze blogpost een dag te laat schrijf! Kijken jullie mee naar mijn 4de week van deze challenge?

pinterest

Mijn week was best geslaagd. Ondanks dat ik terug elke dag naar school moet, heb toch nog goed gesport! Het voordeel aan school is zelfs dat ik niet meer kan opeten dan ik heb meegenomen! Als ik dus enkel fruit en groenten meeneem, kan ik al niet in de koekjeskast zitten snollen.

In totaal heb ik 15 km gejogd en 3 km hard gelopen. Daarnaast heb ik nog 25 minuten buikspieroefeningen gedaan en 90 km met de (elektrische) fiets gereden. Ik merk dat ik het vooral moeilijk heb met die buikspieroefeningen. Ik had me voorgenomen om elke avond 10minuten te doen, net voor het slapen. Maar ’s avonds ben ik vaak zo moe, dat ik het vergeet of ik gewoon liever meteen in bed kruip. Daar moet ik dus nog iets op vinden.

Ik denk dat ik wel voor het eerst verbetering zie aan mijn lichaam! Het is nog maar een pril begin, maar ik denk dat mijn buik toch al platter wordt. Dat is toch een motivatie om die buikspieroefeningen te blijven volhouden. Mijn kuiten vind ik enorm dik nu, maar het zijn allemaal spieren. Eigenlijk vind ik mijn kuiten té dik nu, maar als ik langere afstanden ga lopen, ga ik vanzelf mijn witte spieren trainen (die slanken je kuiten juist af) en niet meer mijn rode spieren.

Ondertussen merk ik écht dat alles van sport steeds gemakkelijker gaat doordat mijn conditie en spieren echt wel toenemen. Ik had nooit gedacht al resultaat te hebben na 4 weken! Ik heb steeds meer energie en voel me beter in mijn vel. Het enige werkpuntje is dat ik echt tijd moet maken om te sporten. Vaak ‘vergeet’ ik om een sportmomentje in te lassen omdat ik het zo druk heb met de universiteit, werken, vrienden én mijn vriend.

Om jullie te motiveren heb ik nog wat leuke sport-foto’s met quotes in deze blogpost gezet, hopelijk werkt het!

En, is jullie lichaam bijna bikiniproof of is er nog véééééél werk?

2 thoughts on “Week 4: 100 days till summer

    • Ondertussen staat mijn computer en mijn bureau al vol met foto’s van prachtige vrouwenlichamen en die zorgen ervoor dat ik blijf doorzetten! Daarnaast volg ik ook een medische opleiding (voor Apotheker) en daar wordt echt vaak gesproken over hoe gezond sporten wel is, dus dat zijn mijn 2 grootste drijfveren ondertussen. En mijn vriend is dan nog sportief aangelegd en die moedigt mij altijd aan. Zonder die dingen zou ik ook al lang in de zetel geploft zijn en er niet meer uitkomen! Ik wens je veel moed en succes om toch door te zetten!

Geef een reactie

