Week 5: 100 days till Summer

De 5e week dat ik aan deze challenge meedeed is al om! Ik laat even zien wat mijn motivatie is om dit vol te houden!

Dat gewéldige lichaam om mee te pronken op strand willen we toch allemaal, maar soms duurt het zo lang voor je eindelijk verandering opmerkt aan je lichaam. Zo ben ik al 5 weken bezig, maar merk ik echt amper verschil. Dan ben je al snel de moed kwijt en wil je het jezelf weer gemakkelijk maken door in de zetel te gaan zitten…

Toch stop ik niet met trainen en gezond eten omdat het gewoon súpergoed is voor je lichaam! Af en toe je hart wat harder laten werken, zorgt er trouwens ook voor dat je ‘levend’ voelt. Je klimt uit dat mentale dal en je krijgt er meer energie van op psychisch en fysiek vlak!

Nu ik mijn medische opleiding tot apotheker volg, leer ik ook vaak hoe vetten zich afzetten in de aders en dat dit voor grote problemen kan zorgen op latere leeftijd. Je hart krijgt dan niet voldoende bloed meer en je krijgt een hartinfarct. Het is zeer pijnlijk en zelfs dodelijk! Dit is dan weer dé reden die ervoor zorgt dat ik gezonder eet! Minder (verzadigde) vetten, minder suikers, vaker fruit en groenten, vaker omega 3 vetten uit vis en gezonde tussendoortjes zijn mijn ‘gezond dieet’!

Daarnaast is het ook de ideale ontspanning om te doen als pauze tijdens het studeren. Eventjes niet meer denken aan dat stomme vak, je loopschoenen aan en vertrekken maar! 30minuten lang zorgeloos rennen en daarna een zalige douche.

Van die buikspieroefeningen krijg je trouwens ijzersterke buikspieren en die kunnen je later helpen bij de bevalling! De bevalling zou sneller en gemakkelijker verlopen!

Verder is het altijd handig om een goede conditie te hebben! Stel dat je eens moet lopen om je bus nog te halen, dan sta je niet te hijgen als een otter erna! Ik kan een goede conditie natuurlijk ook gebruiken in Peru en in Spanje maken we elke zomer een lange wandelvakantie.

Trouwens, geen enkel jongen wilt een vriendin die alleen maar lui op de bank hangt. Misschien wil hij wel samen gaan sporten met jou? Hoe meer zielen, hoe meer vreugde! Ga samen eens gezellig (lees: romantisch) squachen!

Zo, nu heb je geen enkele reden meer om nog in je zetel te gaan zitten!

Natuurlijk moet je niet elke dag 2uur lang een workout doen, je moet je spieren ook rust gunnen. Maar ik heb eens gehoord van deze regel: ‘Nooit 2 dagen zonder inspanning aan 1 stuk leven’ en daar kan ik mezelf wel in terug vinden! Ik sport 1 dag en neemt dan telkens een rustdag. Op enkele uitzonderingen na (wegens heel drukke schooldagen) heb ik me er de voorbije 5 weken wel aan kunnen houden!

Mijn week is nog redelijk geslaagd vind ik:- 40min buikspieroefeningen
– 15km gejoggd (inclusief Ladiesrun!!)
– 7km met de gewone fiets gefietst en 200km met de elektrische fiets

Ik ben best tevreden hiermee, want het was een drukke week doordat ik de hele tijd labo-practica had en dus veel voorbereidingswerk!

En, houden jullie het nog vol?

Geef een reactie

