Week 6: 100 days till Summer

De 6e week van 100 days till summer is net om! En eindelijk begin ik wat resultaat te zien, jippie!

Ondertussen zijn we dus al 6 lange weken bezig en nu pas merkte ik voor het eerst wat verschil: mijn buikje is toch wat platter en ik ben 1kg kwijt! Misschien was ik die kilo al sneller kwijt, maar ik sta eigenlijk bijna nooit op de weegschaal. Mijn gewicht is eigenlijk weinig belangrijk voor mij, ik kijk veel meer naar mijn figuur en ik ‘voel’ mijn lichaam aan.

Ik moet zeggen dat sporten verslavend is! Dat had ik écht nooit gedacht. Als ik 2 dagen niet sport, dan voel ik me meteen zo lui en vet.. Ik geniet nu ook echt van het sporten. Joggen met dit prachtige weer en de temperatuur is nét goed: niet te warm zodat je je kapot zweet en niet te koud zodat de lucht in je keel snijdt.

Voorbije week heb ik:

– 100km gefietst met de elektrische fiets- 1u 20min buik-billen-benen oefeningen
– 14,5km gelopen

Op zich niet zo super dus, maar toch wel weer voldoende.

Eigenlijk is het mijn streefdoel om een lichaam te hebben zoals mijn schoonzus. Ze is mooi slank en heeft een plat buikje. Verder is ze erg gespierd door het turnen en af en toe gaat ze joggen. Bijna alle kleedjes staan haar geweldig.. Ik heb dus niet echt een streefgewicht. Ik ga gewoon door tot mijn zomerkleedjes me net zo fantastisch staan als zij! En dan moet ik voor de eerste zomer eens niet jaloers kijken naar haar prachtige figuur, maar kan ik zelf pronken met mijn prachtige lichaam!

En dat bikini-proof lichaam is in de maak, maar wat duurt het toch zo lang… Ondertussen kan ik al wel weer een broek aan die ik al een hele tijd niet meer kon dragen! Het zijn de kleine overwinningen die nu tellen en die platte buik, die is al weer een stap minder ver.

Af en toe schiet er dan toch weer het gedacht door mijn hoofd dat mijn lichaam niet gemaakt is om zo smal te zijn. Ikzelf en mijn moeder hebben nog nooit zo’n strak lichaam gehad als op de foto’s hierboven. Het afvallen duurt ook veel langer bij mij dan bij andere mensen, lijkt het zo. Zo’n twijfel druk ik dan zo snel mogelijk de kop in. Ik moet gewoon blijven proberen en het zal misschien me meer moeite kosten dan andere mensen of vrienden van me, maar toch moét het biologisch gezien gewoon mogelijk zijn!Dus blijf ik proberen!

Ik wens jullie nog veel succes!

Geef een reactie

