Apotheekstage

AIPTEKIn 2014 begin ik met mijn stage van 6maanden in de apotheek. Ik zal er leren om de patienten om de juiste informatie op de juiste manier over te brengen.

Dus nu moet ik al op zoek naar een stagemeester en dat is niet zo gemakkelijk! Deze stagemeester wordt namelijk mijn vast aanspreekpunt gedurende 6maanden en hij of zij zal me ook alle kneepjes van het vak leren! Ik zal dus ook ettelijk wat uren doorbrengen met hem of haar. Het is dus belangrijk dat deze persoon en ik goed overeen komen!

Momenteel ben ik dus op zoek naar een apotheek die niet al te ver van huis ligt, zodat ik mijn anderhalf uur durende middagpauze thuis kan doorbrengen en naar een apotheker die mij een goede leermeester lijkt.

Daarnaast geldt er ook dat ik later geen apotheek zelf mag starten in een straal van 10km van de apotheek waar ik mijn stage heb gedaan, als mijn stagemeester daar niet mee akkoord gaat. Dat kan er dus voor, zorgen dat ik later misschien 2 dorpen verder mijn apotheek moet opstarten als mijn stagemeester me niet in de buurt wil. Hij of zij kan dit willen omdat ik bepaalde dingen van hem of haar leer die soms huisspecialiteiten zijn. Als ik dat recept dan meeneem en het zelf maak, dan kan ik patienten “stelen”..

Zoveel regels en het is zo belangrijk voor de toekomst! Dus tot ik dit allemaal geregeld heb, slaap ik toch een tijdje wat minder goed…

Geef een reactie

