Review: Rexona maximum protection

Iedereen kent het wel: de bekende okselvijvers duiken net op momenten de kop dat je het absoluut kan missen. Soms van de stress tijdens een mondelinge presentatie of als je net hard gesport hebt en je die éne hottie tegenkomt.

Je kan je zweten inperken, welbepaald met anti-transpirant deo’s. Doordat je minder gaat zweten, lok je ook minder bacteriën aan en heb je dus die bekende zweetgeur niet zo hard meer. Het zijn namelijk die bacteriën die op het zweet afkomen die dat vieze geurtje produceren.

Is het wel gezond? Daar zijn de wetenschappers nog niet over uit. De meest schadelijke bestanddelen uit zo’n vroegere anti-transpirant deo zijn nu wel verboden en de huidige middelen hebben (nog) geen negatieve effecten getoond. Toch moet je een beetje voorzichtig zijn, lijkt me. Gebruik zo’n anti-transpirant deo niet elke dag, maar alleen in noodgevallen!

Omdat ik niet meteen voor stevig spul wilde gaan, heb ik eerst de Rexona Maximum Protection gekocht in de lokale supermarkt. Ik weet al niet meer hoeveel ik ervoor betaald heb, maar hij was best prijzig. Maar aangezien ik hem enkel gebruik in noodgevallen, gaat hij dan ook lang mee.

totallementgirly.blogspot.be

Het is wel een grappig systeem bij deze deo van Rexona. In de dop zitten allemaal kleine gaatjes en onderaan zit een draaiknop. Als je daaraan draait, 2 klikjes voor normaal gebruik, dan komt er door die gaatjes allemaal kleine slangetjes. De deo is namelijk geen spray of vloeibare stof, maar is half-vast! Als je dat onder je oksel smeert, dan heb je een dun wit laagje, maar dat verdwijnt na enkele minuten.

De geur is neutraal, maar niet echt lekker, vind ik. Ik spuit mijn Fa (pink paradise) er toch nog eventjes over. En of hij 48uur lang meegaat, zoals hij beloofd? Dat denk ik niet nee. De eerste 24uur zweet ik beduidend minder. Het is niet dat er helemaal geen zweet meer te vinden is, maar het is heel wat verminderd. De volgende 24uur komt mijn normale zweetproductie stilletjes aan weer op gang en is het weer zoals normaal.

Je moet deze deo ook opsmeren voor je gaat slapen, gek hé? Er staat op dat de deo het beste zijn werking kan doen als je lichaamstemperatuur ietsje lager ligt en dat gebeurt namelijk ’s nachts. Zou de deo moeten intrekken en iets veranderen in je huid zodat je minder zweet? Het fijne weet ik er niet van…

Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor een speciaal noodgeval: een feestje of een presentatie voor de klas. Als ik ga sporten vind ik het zeker abnormaal om mijn zweetproductie in te perken! Maar ja, ik hoef dan ook geen hotties meer te spotten, want ik ben al 3 jaar van ’t straat, zoals we dat zeggen in Antwerpen.

Buiten deze deo van rexona heb je nog bekende en nog straffere deo’s die je nog minder laten zweten. Odorex en SyNeo. Deze laatste belooft 5dagen lang te werken en vind je terug in de apotheek. Deze zijn wel nóg een stuk prijziger.

Voor de mensen die overtollige zweetproductie hebben, is dit misschien wel een redmiddel?

Geef een reactie

