Week 10: 100 days till summer

tumblr

Terwijl de resultaten zich stilletjes aan beginnen te tonen, hebben we nog 4 weken om alles te geven! Deze zomer gaan wij er schitterend uitzien, dankzij al dat zweet en harde werk!

Kan je die koekjes nog altijd links laten liggen, zien je tussendoortjes er groen en grappig uit en ga je nog elke week 3x sporten minstens? Dan ben je supergoed bezig! Laat niets je tegenhouden, want deze zomer gaan wij spetteren! En ja hoor, het zal het waard zijn!

tumblr

Motivatie

Weet je nog waarom je begonnen bent met deze challenge? Omdat je er fantastisch goed uit wilde zien deze zomer, omdat het gezond is, omdat je later minder kans op een beroerte/hartinfarct wilt hebben, omdat je wilt bewijzen dat je het kan, omdat je in enkel een sportbh wilt kunnen sporten of gewoonweg omdat je niet meer ongezond wilde eten?! Onthoud die reden goed en denk eraan als je het even moeilijk hebt.

Natuurlijk mag je je eens laten gaan. Met mijn verjaardag heb ik ook een dessertje gegeten en een paar koekjes bij de koffie. Daarnaast heb ik nog 2 glazen champagne naar binnen gegoten. Maar verder was het hoofdgerecht, ontbijt en mijn middagmaal wél gezond. Het is wikken en afwegen en vergeet niet: gezond kan ook lékker zijn!

Maak alvast een ‘voor’ foto, sla alle motivatie-plaatjes op, maak een tumblr fitspo account aan, wordt op facebook lid van de fit for summer challenge of maak een inspiratieboek! Op die manier kan je al die gezonde en sportieve ideeën goed groeperen en in een schuifje steken. Op die manier kun je af en toe er eens 100% heel hard mee bezig zijn en een half uurtje later iets anders doen en ook helemaal niet meer denken aan dat übersportieve gedrag van je!

Ligt je zomerbikini al klaar? Heb je al dat perfecte shortje of een rokje om te gaan paraderen deze vakantie? Hang ze dan op aan de kast, zo heb je extra motivatie! Heb je deze dingen nog niet ingeslagen? Wacht dan niet tot de zomersolden, maar ga al 1 ongelooflijk leuk zomeraccesoire/kledingsstuk halen! De rest van je zomer-shopping zal dan je beloning zijn als al je harde werk geslaagd is!

Afwisseling

Niet iedereen gaat graag hardlopen of heeft de moed om uit die zetel te geraken en om naar de sportschool te vertrekken, maar niet gevreeds! Er zijn meer dan genoeg sporten om uit te kiezen en er zal er vast wel eentje zijn die jij leuk vind!

Hou je van teamsporten, of ben je liever onafhankelijk? Sport je liever thuis of met een coach? Er is keuze genoeg!
Er zijn veel teamsporten die je in je buurt kan uitoefenen. Als voordeel kan je nog nieuwe vrienden maken ook! Vaak wordt er 1x per week getraind en is er 1x per week wedstrijd. Zo heb je voetbal (jaja, ook voor meisjes!), volleybal, hockey

Sport je liever alleen, maar wel met mensen om je heen? Dan kan je altijd voor atletiek gaan. Daarnaast kan je vaak groeplessen volgen in een fitness-club: zumba, pilates, yoga, cycling, bbb, steps, bokwa of yoagalates en nog zoveel meer! Van elke discipline is er vaak 1 les per week, maar je kan natuurlijk verschillende disciplines combineren zodat je toch aan 3x per week komt!

Sport je toch echt liever helemaal in je eentje? Dan kan je gaan hardlopen, baantjes trekken in het zwembad, fitnessen, fietsen of workouts volgen op youtube.

Tegenwoordig zijn er een heleboel challenges te vinden op youtube: 30 days squat, 6weeks abbs, 30 days shred en nog zoveel meer! Opzoeken, zou ik zo zeggen! Voor ieder wat wils!

tumblr

Mijn week

Om verschillende redenen (mijn verjaardag, een dagje ziek geweest, weinig tijd, spierpijn) was deze week niet erg geslaagd op sportief vlak. Zo heb ik deze week:

– 4 dagen 30 day shred gedaan- 11km hard gelopen
– 30min BBB gedaan
– 1,5 km gezwommen

Op vlak van gezond eten vind ik mijn week wel geslaagd. Afgezien van mijn verjaardag heb ik een heleboel ananas, meloen, champignons, paprika, tomaten en sla op als gezonde tussendoortjes! Ik ben wel op zoek naar wat afwisseling, maar dat is erg moeilijk met mijn uitgebreide allergieën en omdat mijn ouders altijd naar de winkel gaan in plaats van mij. Maar daar vinden we vast nog wel een oplossing voor!

Geef een reactie

