Examen nr 2!

favim.com

Eindelijk.. Het leek wel eeuwen te duren! Ik had 2 weken lang de tijd om 500pagina’s te studeren. Ik kende ze en hoe! Van achter naar voor en van voor naar achter. Wachten en wachten tot de dag eindelijk aangebroken was.

Té veel tijd hebben voor een examen blijkt dus ook niet goed te zijn. Ik had de hele boel al 3 maal herhaald en droomde 2 weken lang ’s nachts van niets anders meer dan van allerlei chemische reacties. Alle voorbeeldvragen heb ik zeker 3 maal gemaakt en hermaakt. Na een tijdje wist ik niet meer wat ik nog extra kon doen en dus begon ik aan alles te twijfelen. Absoluut niet nodig natuurlijk, want ik kende de leerstof door en door.

Eindelijk was de dag daar dan, dat ik die hele lading leerstof mocht uitstorten op dat witte blad voor mij en dat ik nu zeker wist dat ik genoeg gestudeerd had, want ik kon de vragen zonder problemen oplossen.

Aangezien het mondeling examen was, moesten we daarna nog eventjes bij de professor langs. Laat die nou net beslist hebben om 1,5uur lang middagpauze te nemen zeker! Daar zat ik. In een heet klaslokaal, in de zon, zonder voedsel of drank. Ik was aan het vergaan van de honger.. Ik had namelijk enkel ontbeten (8u00) en de professor keerde pas van zijn lekkere maaltijd terug om 14u00. Die laatste 2uur leken wel voorbij te kruipen.. En dan moesten we nog vechten om als eerste bij de professor te mogen langsgaan, want ja, inmiddels waren ook al mijn medestudenten al lang klaar met hun examen. Uiteindelijk verloor ik dit vechtspelletje tussen de andere student en mij zo’n 2 keer en mocht ik dus pas als derde student langs. De professor nam zijn tijd per student, waardoor ik dus nog een half uur langer moest zitten voor ik langs mocht, met een grommende maag en kurkdroge mond.

Inderdaad, examens afleggen is gewoon absoluut geen pretje.

Gelukkig ging het mondeling erg vlot en op een paar kleine foutjes na, stelde de professor me gerust dat ik zonet een goed examen had afgelegd en dat die stress dus absoluut niet nodig was geweest.

Hij dacht dat het aan de stress lag, maar stiekem was ik gewoon enorm chagrijnig geworden van de honger en van de dorst!

Toen viel er een hele boel van mijn schouders af en kan ik nu die 500blz-dikke cursus lekker ver weg in een donker hoekje wegsteken! Daarna vond ik dat ik wel een ijsje verdiend had en heb ik eventjes gezondigd, maar hé het zijn examens, dan mag dat!

Geef een reactie

