“Nieuwe” ipod

Omdat mijn vorige ipod zowat uit elkaar viel en dit toch mijn allerbeste vriendje was om me gezelschap te houden tijdens het hardlopen, had ik dringend een nieuwe nodig. Na wat tweedehands fora afgeschuimd te hebben vond ik deze beauty!

Dit oude muziekdoosje had echt zijn beste tijd gehad. Uren hebben we samen doorgebracht. Ik ging ermee hardlopen, zette vaak muziek op tijdens het huiswerk maken en ik ging er soms mee slapen. Maar aan alle mooie tijden komt een einde. Na 5 mooie jaren samen, begonnen de mankementen toch wel té groot te worden. Pasop, hij speelt nog altijd goed muziek af, maar hij begon wat uit elkaar te vallen. Dat kan je wel zien op onderstaande foto.. Zo was er een deel van het ‘hold’ knopje afgebroken en is de bovenkant losgekomen. Ook bleven er allemaal haren plakken in de lijm van het jasje.
Die blauwe regendruppels zijn trouwens een grote ‘plakker’ die je erop plakt om het scherm en de body te beschermen tegen krassen. Een soort jasje dus. Erg effectief, maar nu zou ik die plakker er na 5jaar niet meer afkrijgen zonder dat ik het scherm kapot trek, denk ik. Verder maakte het mijn ipod wel altijd erg herkenbaar!

Ik ging dus op zoek naar een nieuw muziek-vriendje. Na een heleboel tweedehands fora bekeken te hebben, vond ik op kapaza een vrouw die een mooie groene ipod van 2e generatie verkocht voor maar 30euro. Ik kreeg er een lader, oortjes en en plastic hoesje bij. De keuze was snel gemaakt, ook al is groen absoluut niet mijn favoriete kleur.

Wel zijn er een aantal nadelen met die nieuwe generatie. Deze wilt namelijk niet opladen in mijn docking station, wat de oude ipod wél zonder morren deed. Hij meldt dan altijd iets van ‘wordt niet ondersteund’. Erg jammer..
En verder kan hij niet binnen 1 afspeellijst shuffle doen, maar doet hij dan altijd mijn hele muziekinhoud op shuffle, ook irritant! Want ik heb een speciale afspeellijst voor mijn ‘loopliedjes’ en die wil ik niet steeds op dezelfde volgorde horen. Maar ik wil er ook niet plots een slaapliedje tussen horen! Verder wilt hij ook niet de afspeellijst opnieuw beginnen spelen als hij alle liedjes 1 maal gedraaid heeft, ook al heb ik dat bij de instellingen zo ingesteld. Erg vreemd allemaal.

Maar verder, is de muziek veel helderder en gaat het menu een stuk sneller dan bij mijn oudere versie. Ook de vormgeving is iets anders, zo heb je nu een groter scherm en dat vind ik wel fijn! De kleuren zijn ook feller op dat schermpje.

Ik ben toch blij met deze nieuwe én goedkope ipod. Ik vreesde al dat ik meer dan 100euro zou moeten neertellen om opnieuw een deftige mp3 speler te hebben om te kunnen hardlopen!

Nou, als het écht slecht weer is en ik toch wil gaan lopen, dan neem ik die oude toch nog mee. Stel dat er water in komt, dan is dat niet zo erg natuurlijk! Verder laat ik nu die oude op het dockingstation staan, zo kan ik toch nog mijn slaapliedjes daarop zetten en mijn loopmuziek op de nieuwe. Dus op die manier kan ik toch shuffle doen in mijn loopliedjes!

Hebben jullie wel eens iets 2de hands gkocht?

3 thoughts on ““Nieuwe” ipod

Geef een reactie

