Bourjois nr 11- Coquelicot.

Nergens op het flesje was de naam of nummer te vinden van dit lakje. Jammer, want zo is ie maar moeilijk terug te vinden als je hem opnieuw wilt kopen/ aanraad bij iemand anders! Na eventjes opzoeken op http://www.beautygloss.nl, vermoed ik dat ik te maken heb met nr 11- Coquelicot.

Eigenlijk ben ik helemaal geen fan van knalrode nagels. Té cliché voor mij. Ik heb liever een bordeaux-lakje, nude kleurtje of een erg speciaal kleurtje op mijn nagels. Dit lakje is dan eigenlijk ook van mijn moeder, maar ik heb hem toch maar eens uitgetest.

Zoals je kan zien is de top van het dopje smaller. Dat maakt het veel gemakkelijker om het dopje vast te houden tijdens het lakken dan wanneer de dop zo onhandig groot en rond is. Dat vind ik absoluut wel een pluspuntje!

Daarnaast is de tip van het borsteltje ook scheef, dat maakt het lakken aan de zijkanten van je nagels gemakkelijker en ook nauwkeuriger. Nog een pluspunt dus!

Maar hoe zit het met de beloftes die Bourjois doet? Dat zijn er namelijk wel een heleboel! Je nagels zouden er 2x sterker van worden, het lakje zou tot 10 dagen houdbaar moeten zijn op je nagels en het is anti-choc zodat er geen chips in je nagellak komen. Ik moet zeggen: nope, nope en nope. De lak bladerde na 3 al af, net zoals de meeste andere lakjes in mijn stash. Maar die andere lakjes zijn dan wel de helft goedkoper. En anti-chips? Niets van gemerkt. Mijn action-lakje van 0,65 euro gaf zelfs minder chips dan dit lakje.

Niet letten op hoe slecht het wel niet gelakt is.. Ik ben daar helemaal niet zo goed in!

Na 2 laagjes dekte deze moeilijke kleur echter wel goed, dus dat is ook zeker een goed punt voor Bourjois!

De prijs is echter niet zo positief: €8,50 voor 9ml.

Als laatste kan ik wel nog vermelden dat de lak redelijk snel opdroogt. Altijd mooi meegenomen dus!

Al bij al moet ik zeggen dat ik het in het vervolg wel op de meer budget-merken Catrice, Essence en NYC houd. Op zich vind ik het dus geen aanrader, de kleurtjes uit dit gamma zijn ook nogal triviaal en zal je dus bij een ander merk wel voor een kleine prijsje vinden. Maar op zich is het geen slecht product dus. Ze zouden alleen wat minder hoge beloften moeten doen.

Geef een reactie

