Deuzeldjogging

Gisteren nam ik voor de 2e keer deel aan een loopwedstrijd! De Deuzeldjogging in Schoten, ook wel de Bunnyrun genaamd.

Normaal gaat deze run door in maart, maar wegens hevige sneeuwval is deze uitgesteld tot 16 juni 2013. Al een geluk! In maart was ik helemaal nog niet begonnen met werken aan mijn conditie. Toen had ik die 5km niet eens kunnen uitlopen en nu liep ik deze afstand in minder dan 25minuten! Ja hoor, als die klok en de afstand klopt, dan heb ik gewoon 5km in 24minuten en 22 seconden gelopen! Ik kan het amper geloven en mijn vriend vroeg of ik zeker wel 5km had gelopen en niet maar 4km.

Ik had mezelf als doel gesteld dat ik het op minder dan 30minuten wilde lopen, dat had ik ook al eens gedaan op training, maar een wedstrijd is nu eenmaal altijd anders. Dat is dus zeker gelukt! Hoewel ik voor zekerheid binnenkort nog eens ga lopen met GPS-tracker om na te gaan of het wel werkelijk 5km was dat ik op zo’n korte tijd gelopen heb.

Ik kwam natuurlijk lang niet als eerste over de eindmeet, ik was ‘pas’ 39ste. Deze loopwedstrijd wordt door een school georganiseerd, maar deze school heeft ook de Merksemse loopclub OLSE opgericht. Er namen dus heel wat fanatieke atletiekers deel en die renden natuurlijk op een heel hoog tempo.

Op de medaille staat de oude datum nog vermeld zoals je kan zien, maar dat is wel charmant vind ik. Het toont ook het verschil tussen mezelf op 24 maart en op 16juni! Altijd leuk zo’n medaille als aandenken. Stiekem droom ik van een muur vol medailles, dat zou pas razend leuk zijn!

Mijn moeder was trouwens ook van de partij en zij liep ook een supertijd! Op slechts 27 minuten heeft zij hetzelfde traject afgelegd. We lopen nu vaak samen en dan verschiet ik er soms nog van wat mijn moeder allemaal toch nog kan! Ze was fysiek eerst nóg erger dan ik, maar samen zijn we uit dat dal gekropen! Ik sport wel heel wat vaker dan mijn moeder, maar ze weet me toch nog goed bij te houden, echt ongelooflijk!

We zijn nu de dag na de wedstrijd, ik ben niet stijf en heb meteen al opnieuw zin om een stukje te gaan lopen! Jammer genoeg regent het momenteel en wil ik altijd 1 dag rust tussen het lopen in. Vrijdag neem ik deel aan de Brechtse Stratenloop en daar ga ik de 10km lopen. Hopelijk doe ik daar niet langer dan 1u en 5 minuten over, maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt. Zaterdag vertel ik jullie dan wat mijn prestatie was!

2 thoughts on “Deuzeldjogging

    • Dank je! Binnenkort wordt er wel eens getest of dat allemaal wel echt 5km was en minder dan 25minuten, maar hopelijk klopt het!
      Ik wens je nog veel doorzettingsvermogen en succes toe! 😉

Geef een reactie

