Review: Philips Satinelle Epilator

Alweer een klein maandje geleden heb ik voor mijn verjaardag deze epilator gevraagd en gekregen. Zijn jullie benieuwd naar mijn bevindingen over dit apparaat?

Omdat ik het beu was om mezelf telkens te snijden met scheermesjes en daarnaast kan ik ook echt niet werken met warme of koude was, heb ik dan maar besloten om een epilator te proberen. Tegenwoordig heb je dus ongelooflijk veel keuze in epilators. De goedkoopste begint bij zo’n €20 en je kan zelfs tot €500 gaan als je wilt ontharen met lichtflitsen! Dan moet je gaan nadenken over je eisen: wil je wet&dry? Wil je een epilator die meer dan enkel je benen doet? Wil je er eentje op batterijen of met netstroom? En nog zoveel meer.. Nadat ik die o-zo moeilijke keuze eindelijk gemaakt had, kwam ik uit bij de Philips Satinelle epilator. Het handige is dat dit een triootje is van een epilator voor de benen, eentje voor de moeilijke plaatsen zoals de oksels en de enkels en dan nog een pincet met lichtje. Dit alles kon ik voor €49,95 mee naar huis nemen en daar begon ik natuurlijk uitgebreid te testen! Na een kleine maand uitproberen, heb ik natuurlijk al wat pluspunten en minpunten ontdekt!

Op de foto hierboven: Links zie je de epilator voor moeilijke plaatsen, daarnaast de epilator voor de benen, in het kokertje zit de pincet met lichtje en rechts zie je de stroomadapter en een borsteltje.

De verpakking was nog van de feestdagen (Kerstmis, nieuwjaar) denk ik. Maar niettemin zag het er leuk uit en is het design van de toestellen vrouwelijk en aangenaam. Met die gouden bloemetjes op het witte design is het fris en toch wat strak!

De epilator voor de moeilijke plaatsen is erg gemakkelijk om vast te houden en werkt op batterijtjes. De batterijen werden meegeleverd en hij zou het zo’n 60minuten moeten kunnen uithouden voor de batterijen leeg zijn. Hij maakt wel best wel wat lawaai en hij trilt ook redelijk hard. Maar het is een echte kampioen in haartjes trekken! Al mijn okselharen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik moet wel zeggen dat de oksels ontharen, erg pikant is! Dat had ik voorheen nog niet geprobeerd. De haren zijn nog niet terug verschenen, dus ze blijven zeker 3 weken weg.

Over de pincet met lichtje ben ik niet zo lovend. Je ziet de haren inderdaad beter, maar ik heb moeite om het haar uit te trekken met de pincet wegens dat ik niet genoeg druk kan uitoefenen. Verder zit er ook nog een klein spiegeltje in hde huls, dat zie je links op de foto.

Er zit ook een klein borsteltje bij om de toestellen voor en na gebruik proper te maken. De rechterkant heeft korte haartjes en haalt goed de haren uit de pincetjes van de epilator. De linkerkant heeft lange haren en deze haalt goed de haartjes weg die onderin de epilator vast zitten.

Over de epilator voor de benen ben ik ten slotte erg te spreken! Hij maakt weinig geluid, trilt absoluut niet en het snoer is lang genoeg om gemakkelijk te ontharen in de badkamer. Er zijn 2 standen: aan, 1 of 2. Stand 1 is zeker al voldoende, lijkt me. Verder pakt hij ook gemakkelijk lange én korte haartjes op mijn benen.

Zoals op de handleiding staat, kan je best je ontharen na een warm bad of douche, omdat je haren dat beter overeind staan. De pincetjes kunnen dan de haren beter pakken en uittrekken. Daarnaast mogen je haren ook niet te lang zijn, want dan breken ze af in plaats van ze uit te trekken.

Ik moet zeggen dat ik best een hoge pijngrens heb, wat betreft mijn benen toch. Ik vind deze epilator dan ook niet erg pijnlijk. Alleen mijn kuiten ontharen, vind ik toch wel gevoelig, maar niet irritant. Alleen op mijn knieën of aan mijn enkels werkt het niet zo goed en moet je dus die lange, smalle epilator gebruiken. Verder heb ik al gemerkt dat de haren op mijn benen sneller teruggroeien dan mijn okselharen, maar dat ligt aan mijn lichaam en dus niet aan de epilator.

Conclusie: Ik ben erg tevreden met mijn keuze om over te schakelen op een epilator en verder ook met mijn keuze om deze Satinelle te nemen. Door dit mooie triootje zijn mijn benen en oksels nu wekenlang haarvrij! Ik heb absoluut geen spijt van deze aankoop!

Zijn er nog mensen die twijfelen om zich een epilator aan te schaffen of meiden die deze epilator ook in huis hebben?

Geef een reactie

