Review: Garnier Hydra match

 

Een weekje geleden kocht ik me deze nieuwe dagcrème voor de droge huid van de Hydra Match lijn van Garnier. Willen jullie weten wat ik ervan vind?

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel blij ben dat het roze potje voor de droge huid was. Een blauwe of groene crème zou ik niet op mijn huid willen smeren! Maar hopelijk zit er gewoon een witte crème in zo’n blauw of groen potje.

 

 

De Verpakking

De kartonnen verpakking vind ik wel erg aanspreken! Wit, met een grote bloem erop en een duidelijk logo. Het potje zelf vind ik niet zo’n daverend succes. Het is eerder ovaal dan rond en ik vind die vorm niet goed in de hand liggen en erg raar ogen. Verder is het potje van plastic, maar dat is wel oké want ik laat nogal vaak wat vallen.

 

 

Wat belooft Garnier?

Er wordt 24u lang hydratatie beloofd, het trekkerig gevoel zou onmiddelijk verdwijnen, het voedt de huid en de crème zou snel intrekken. Ook op de gevoelige huid is dit product bruikbaar.

Nou, dat trekkerig gevoel is inderdaad snel verdwenen en er blijft geen laagje op mijn huid liggen na het smeren. Maar als ik een uurtje of 2 na het insmeren ga sporten, dan voel ik de dagcrème van mijn gezicht lopen en wordt mijn gelaat dus plakkerig. Helemaal meteen trekt het dus niet in. Wel merk ik dat mijn huid gevoed wordt. Daarnaast wordt mijn huidje erg zacht, hemels!

En mijn huid is erg gevoelig, wegens eczeem. En dit product kan ik gewoon gebruiken! Geen uitslag, geen irritatie.

 

 

De ingrediënten

Allereerst zie ik al dat er goede voedende producten helemaal bovenaan de lijst staan. Daarop volgen allerlei natuurlijke vetzuren en oliën, helemaal top dus! Verder zitten er nog wat polymeren in om de crème dikker te maken zodat hij niet te lopend is om op te smeren. Daarnaast zitten er nog wat andere onschadelijke producten in kleine hoeveelheden in die nodig zijn om deze crème te maken. Parfum staat helemaal als laatste, zoals het moet. Ook het bewaarmiddel dat erin zit is natuurlijk. Niets dan lof dus!

 

 

Voelen en ruiken

De geur is erg speciaal. Het ruikt wat naar synthetische frambozen. De geur is niet erg natuurlijk en niet zo aangenaam. Maar verder is de geur ook niet afstotelijk te noemen dus.

De crème zelf is wat te vergelijken met boter. Hij is erg dik en wat stroef, maar eens je hem uitsmeert wordt hij romiger. Hij smeert goed uit en hij trekt snel in je huid. Verder heb je erg weinig nodig, ik denk dat ik wel 3maand met zo’n potje doe en dan smeer ik hem op ’s morgens en ’s avonds na het douchen.

 

Conclusie:

Dit was een gewaagde gok die heel goed is uitgedraaid! De dagcrème gebruik ik nu dagelijks en mijn vorige zit nu eenzaam in een donker hoekje. Zeker de ingrediëntenlijst kan ik erg waarderen!

Hebben jullie hydra match ook al geprobeerd?

Geef een reactie

