Week 14: 100 days till summer

De laatste week van deze challenge treedt morgen in en dus moeten we een laatste inspanning doen hé. De zomer is in aantocht en binnenkort kunnen we onze nieuwe lijven showen in bikini!

Maar wat gaan we doen als deze challenge is afgelopen? We mogen nu niet opgeven, nu we zo goed bezig zijn. Gelukkig zijn er talloze andere challenges die je kan doen en die zal ik eventjes overlopen.

30 days squat challenge

Als je stevigere, rondere billen wilt, dan is dit dé challenge voor jou! Voor je hieraan begint, zoek je wel best even op hoe je de squats best uitvoert. Er zit een hele techniek achter en als je ze slecht uitvoert kan je er kniepijn aan over houden. Maar je krijgt er zoveel voor terug, denk maar al aan dat strakke kontje! Ik denk dat dit wel best een erg pittige challenge is!

30 days crunch

Om een plattere buik te krijgen, moet je natuurlijk ook al het vet dat bovenop je buikspieren verbranden. Maar niettemin is dit een goede challenge om je core te verstevigen! Als ik zo zie naar het aantal crunches dat je moet uitvoeren, denk ik dat je op het einde toch wel buikpijn gaat krijgen als je moet lachen!

30 days shred

Tijdens deze challenge van 30 dagen doe je de eerste 10 dagen level 1, dan 10 dagen level 2 en de laatste 10 dagen voer je level 3 uit. Je volgt een filmpje op youtube van Jillian Michaels. Als je wat aanmoediging nodig hebt tijdens de workout is dit een betere keuze dan de voorbije challenges! Ik moet zeggen dat ik ermee begonnen ben, maar ik vond het tweede level zo’n saaie en irritante oefeningen bevatten dat ik er maar gewoon mee gestopt ben. Maar, ik zou zeggen: probeer het toch maar eens uit!

Insanity

Bij deze workout zou je ongelooflijk hard moeten werken en er dus ook veel voor terug krijgen. Er worden dan ook grote beloften gedaan. Maar ik denk dat je een harde doorzetter moet zijn om met deze reeks te beginnen! Ook hiervan kan je allerlei filmpjes op youtube vinden of DVD’s van kopen.

Bokwa

Deze nieuwe hype is ondertussen al wijd verspreid en tegenwoordig kan je in bijna alle fitness-centra groepslessen volgen. Het zou vergelijkbaar zijn met zumba, maar veel gemakkelijker omdat je letters of cijfers ‘danst’ en dus niet echt danspasjes vanbuiten moet leren. Tijdens een workout van een uur zou je 1.200kCal verbanden! Ik ben dan ook erg benieuwd en zou het wel eens willen uitproberen! Natuurlijk kan je ook andere groepslessen/ fitness-dingen uitproberen!

Gezond leven

En naast al die challenges kan je ook gewoon proberen om een gezonde levensstijl aan te houden. In je hoofd kan je toch zo wel beoordelen dat 3x per week gaan sporten een minimum is en dat gezond eten goed is voor je lichaam. Hier kies je dan natuurlijk zelf hoever je daarin wilt gaan. Eventueel kan een sportcoach of een voedingsdeskundige hierbij helpen.

Ik ga proberen om op mezelf gewoon gezond te gaan eten en te leven. Dit lijkt me het gemakkelijkste en het langst vol te houden. Ik ga dus geen nieuwe challenges aan, maar probeer gewoon 10 minuten buikspieroefeningen te doen per dag en 3 à 4 maal stevig te gaan hardlopen in de week. Zo, ik ben benieuwd hoe jullie de sportieve toekomst zien!

Mijn week

Ten slotte wil ik mijn laatste week van deze challenge nog eens overlopen. Met pijn in het hart neem ik afscheid van deze wekelijkse routine waarin ik altijd eventjes op een rijtje zet hoe mijn week verlopen is op sportief gebied. Maar niet gevreesd! Als ik nog eens iets meemaak, zoals een wedstrijd of een nieuw PR op training, dan zal ik dat wel meedelen!

Mijn week:- 23,5km gelopen
– 40km gefietst met de elektrische fiets + 5km met de gewone fiets

Geen buikspieroefeningen dus, ik heb een drukke week gehad en soms was ik ook wat misselijk van de stress. Maar al bij al ben ik erg trots op mijn 10km in 59min 23sec van vorige vrijdag op de Brechtse Stratenloop!

Maandag zal de laatste update verschijnen over deze challenge, aangezien hij dan afloopt. Op 1juli post ik dus mijn voor&na foto’s en mijn ups en downs uit deze periode! Dus, tot dan!

Geef een reactie

