Diploma!

Een luttele 2uur geleden heb ik te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn bachelor-diploma in de farmaceutische wetenschappen! Dit wilt zeggen dat ik afgelopen 3 jaar hard genoeg gewerkt heb op de universiteit om nu, zonder herexamens, aan de master te beginnen!

Ik had toch een lichte schrik voor 1 examen dat niet zo bijster goed verlopen was, maar daar had ik alsnog 13 op 20 voor behaald, ruim voldoende dus! De andere scores liggen iets hoger en dat gaat er misschien voor zorgen dat ik met grote onderscheiding afstudeer!

Volgend jaar begin ik dus aan de master. Deze duurt 2 jaar en ik heb keuze uit farmaceutische zorg en industriële farmacie. De zorg betekent dat je later in een gewone apotheek gaat staan of in een ziekenhuis kan gaan werken mits nog wat extra studeren. Als je de studie van de industriële farmacie volgt, dan kan je bij Janssens of Bayer gaan werken later.

Ik ga kiezen voor farmaceutische zorg en de redenen waarom kun je hier terug vinden: klik

Het eerste jaar van de opleiding bestaat voornamelijk uit les volgen en in het tweede jaar wordt er eerst een stage van 6 maanden in de apotheek afgelegd, gevolgd door een masterthesis van nog eens 6maanden. Dat wilt zeggen dat ik volgend jaar (2014) dus in juli al moet beginnen met mijn stage en dus geen vakantie meer heb. Dit is de laatste maal dat ik een 3-maanden durende zomervakantie heb en daar ga ik dan ook dubbel-en-dik van genieten!

 

2 thoughts on “Diploma!

Geef een reactie

