Vakantie!

Ein-de-lijk! Vanavond vertrekken ik met mijn vriend en zijn ouders op reis! De leukste 2 weken van het jaar breken dus aan! Niet dat de vakantie met mijn ouders niet zo leuk is, maar ik zal eventjes uitleggen waarom dit mijn favoriete vakantiereisje is.

En de reis gaat naar… SPANJE! Niet al te ver, zodat we met de auto kunnen, maar ook niet achter de hoek. De eerste week brengen we door in de Spaanse pyreneeën. Dit betekent: prachtige natuur, mooie uitzichten en lekker veel wandelen! De eerste week slapen we dan ook in een 4-sterren hotel met ontbijt-buffet. Héérlijk dus! Net wat ik nodig heb om de batterijtjes eventjes op te laden.

De tweede week brengen we door aan de Spaanse kust, ergens in de buurt van Barcelona. Ik ben de naam van het dorpje alweer vergeten… Daar verblijven we in een appartement, dus ietsje minder luxueus, maar dat heeft ook zo zijn charmes. Ik ben eigenlijk niet zo’n strandligger. Met mijn gevoelige en droge huid is zon, zee en strand niet altijd zo’n succes. Daarom heb ik lekker veel boeken mee en ga ik met mijn vriend wel wat wandelen en pingpongen. Zo’n luilekker-vakantie doet ook wel eens goed!

Al drie jaar op rij ga ik mee op vakantie en is het min of meer hetzelfde concept: een weekje wandelen in de bergen en een weekje op strand. Deze afwisseling vind ik erg leuk en zo is het toch nog avontuurlijk én tegelijk ook rustig. Mijn ouders zijn veel te tam om zo’n wandelvakantie te doen. Daarnaast kiezen ze over het algemeen vaak voor een caravan of bungalow en die ben ik ondertussen dus écht wel beu gezien.

Maar dit jaar is het anders, want ik ga met mijn moeder en broer naar Peru! Heel erg spannend dus! Maar dat maakt dit reisje niet minder leuk!

Ik kijk érg uit naar de komende twee weken! Af en toe zal ik nog wel eens wat posten, hier op mijn blog 😉 Geniet van jullie vakantie! Tot snel!

Geef een reactie

