Shoplog: kleedje naaien

Eigenlijk ben ik al enkele dagen terug in het land, maar had ik het erg druk met het bezoeken van grootouders en het uitladen van de bagage. Maar ik heb dus ook al tijd gehad om te gaan shoppen!

Al een tijdje kriebelde het weer in mijn vingers om te gaan naaien. En aangezien mijn oma nog een leuk modelletje gezien had in een Burda-boek enkele weken geleden, zijn we samen naar de stoffenwinkel gereden om te kunnen naaien!

Het wordt een retro-jurkje bestaande uit rode stof en een rode stof met witte stippen. Ondertussen is de rok al in elkaar gezet en zijn we bezig aan het bovenstukje. Erg spannend! Maar het ziet er al zo goed uit! De rode stof met witte stippen was €6 per meter en ik had 1,50m nodig. De effen rode stof was €7/m en ik had er 0,50m van nodig.

Eenmaal in de stoffenwinkel kon ik het toch niet laten om een klein stukje van dat bloemenstofje mee te nemen. Het is zó lieflijk! Ik ga er een beauty-zakje van maken, denk ik. Dit stofje was ook €7/m

Uiteindelijk zag ik dan ook nog een prachtig blauw stofje liggen, erg geschikt om er zo’n chiquer kleedje van te maken. Zoals hieronder op de foto, maar dan met een strakkere rok. Als het jurkje af geraakt voor mijn proclamatie, dan zal ik dus een zelfgemaakt jurkje op mijn proclamatie kunnen dragen! Dus: fingers crossed!

Ik had maar 1,10m nodig van die blauwe stof en dat kostte me dus maar €7,70. Daarbij moet ook nog een rits bijgeteld worden. Maar ik heb de stoffen voor beide kleedjes gekregen van mijn oma omdat ik zo’n goed rapport had! Hoe lief hé.

Natuurlijk zijn er ook nog ritsen nodig om dat kleedje aan te kunnen trekken. Verder hadden we ook geen passende blauwe stikzij. Deze drie dingen samen hebben me zo’n kleine €8 gekost, maar mijn moeder heeft dit betaald!

Stiekem had ik de hele winkel kunnen leegkopen.. Er waren fantastisch leuke kinderstofjes met uiltjes, auto’s en allerlei andere diertjes. Maar zulke stofjes heb ik eigenlijk al wel liggen en ik gebruik ze amper. Af en toe maak ik er eens een pennenzak of een hoesje voor mijn tablet van, maar dat is zoiets eenmaligs.. Nou ja, ik zou er mijn hele bankrekening leeg kunnen kopen!

Ook voor mijn vriend ga ik nog iets naaien denk ik, als verrassing..

Binnenkort post ik het resultaat!

 

 

Geef een reactie

