DIM: tablet-hoes

Sinds ik mijn tablet gekocht heb, in april denk ik, was ik al aan het denken om een hoes te maken. Maar wat voor model en met welke stof? Nu het vakantie is, had ik eindelijk tijd om er eens over na te denken en om te beginnen naaien! En het is af!

Ik heb er dus een soort van enveloppe van gemaakt dat vastgezet wordt met 2 klik-knoopjes en een band waar de omslag onder schuift. Op deze manier zit de tablet stevig op z’n plek en is ie dus veilig!

Zoals je kan zien is de hoes wat te groot voor de 7″ tablet alleen. Het is dan ook de bedoeling dat de lader of mijn ipod ernaast kan inschuiven.

Langs de buitenkant heb ik een kantoentje gebruikt met roze bloemen op een munt-groene achtergrond. Daartussen zit een lap wol die ik gebreeën heb. Die zorgt ervoor dat het zacht is en schokken opvangt. Binnenin zit er dan weer een katoentje, ditmaal wit met kleine groene bloepjes. Dit laatste stof is gerecycleerd van een bedlaken geloof ik.

Door de klik-knoopjes zit alles lekker vast en hoef ik me geen zorgen meer te maken als mijn tablet in mijn boekentas zit. Zo kan hij zonder problemen mee naar peru om ermee te skypen met mijn vriend! Die klik-knoopjes had ijn oeder nog liggen dus die hebben me niets gekost!

Langs de achterkant is er niets speciaals. Een gewone rechthoek 🙂

Uiteindelijk heb ik voor deze hoes zo’n 3 euro betaald, namelijk enkel de prijs van het buitenste stofje! En het is zo lekker uniek, daar hou ik van! En ik ben weer een stap dichter bij Peru!

Zo, hebben jullie je al gewaagd aan een tablet/ ipad-hoes?

Geef een reactie

