Studentenjob in de apotheek

Het moment is aangebroken dat ik moet beginnen werken, vandaag was namelijk mijn eerste volledige dag. Maar wat doe ik dan als student in de apotheek?

Ik krijg vaak de vraag van andere studenten van ‘wat doe jij nou eigenlijk als je moet werken in de apotheek?’. Ik werk namelijk al 3 jaar in de apotheek: op zaterdag een halve dag en in de grote vakantie doe ik ook volledige dagen. Ik zal een ‘normale’ dag eens overlopen!

9u00 – de apotheek opent

9u15 – de eerste levering van geneesmiddelen komt binnen. Het is mijn taak om te kijken of de levering klopt, de geneesmiddelen weg te zetten op zijn plaats en om de bestellingen klaar te leggen. Mensen kunnen een bestelling plaatsen als we iets niet in huis hebben, dan laten we dat leveren door de groothandelaar. Daarna zet ik de bestelling in de computer, zodat alle werknemers van de apotheek in de computer of er een bepaald geneesmiddel in huis is.

10u15 – Gemiddeld genomen ben ik een uurtje bezig met de bestelling en daarna ga ik de andere geneesmiddelen op de schabben en in de rekken aanvullen. Soms moet ik ook vervallen medicatie uit de rekken halen of andere medicijnen terugsturen. Ook de afwas doe ik. Voor het andere poetswerk is er een poetsvrouw in dienst. Verder ruim ik de rommel op en pas ik prijzen aan. Daarnaast kan ik ook nog geneesmiddelen gaan tellen om na te gaan of de stock klopt. En ten slotte vul ik ook nog gratis staaltjes aan voor de mensen.

11u45 – Nu komt er opnieuw een levering binnen. En nu doe ik exact hetzelfde als om 9u. Alles checken, wegzetten en klaar leggen.

Hier stopt mijn dag als het zaterdag is, om 12u00. Maar als het een weekdag is dan gaat de middagpauze pas in om 12u30.

14u00 – De apotheek opent opnieuw.

14u30 – De derde levering van de dag komt binnen. Dit lijkt saai, maar doordat er steeds andere en soms speciale geneesmiddelen aanwezig zijn, is het toch steeds wat anders.

15u00 – Vaak ben ik nu al klaar, omdat deze bestelling bijna nooit groot is.

16u00 – Nu kan er nog een levering binnen komen van 20 grote dozen Dafalgan ofzo. Ik kan wel 2 volledige dagen bezig zijn met die levering na te kijken!

18u00 – Laatste levering: deze krijg ik soms niet meer klaar op tijd.

18u25 – Groene kruis uit doen en beginnen klaarmaken voor de nacht.

Natuurlijk doe ik geen wachten mee als student!

Wat voor jobs doen jullie zoal?

Geef een reactie

