Muts is af!

Zelf heb ik zeker 5 zelfgebreide mutsen en nog eens 10 sjaals liggen, maar toch begon het een tijdje geleden weer te kriebelen. Ik moest weer aan het breien of haken slaan, maar niet voor mezelf of het Lief, want die draagt geen sjaals of mutsen. Ik posste dus maar een oproep op facebook en al gauw was er een vriend die toch wel een ambachtelijke muts kon smaken!

Hij stuurde me een foto door, kocht een bol wol naar zijn keuze en mijn aanwijzingen en dan kon ik aan de slag gaan! Voor het eerst gebruikte ik een rondbreinaald en dat was wel even knoeien in het begin! Maar al snel had ik het in de vingers en groeide er stilletjes aan een muts aan mijn stokken.

Na nog een ponpon te maken en een boord erop te zetten is ze nu definitief af! Ze is op maat gemaakt en volledig naar zijn eigen ‘goesting’. Hij vond ze trouwens ” te gek”!

En dan zijn de breinaalden nu eindelijk leeg en kan ik beginnen aan, jawel, een eigen muts! Want eigenlijk heb ik toch geen enkele muts die de wind goed tegenhoud op de fiets.. Ik ga er een Peruaans motiefje op breien en binnenin wordt er fleece genaaid. Oh, wat kijk ik al uit naar het moment dat ik die muts kan dragen!

 

Verder… Moet ik mijn excuses aanbieden, want er is wat mis met mijn camera en daardoor moet ik tijdelijk stellen met foto’s te nemen via mijn tablet. Niet zo schitterend dus, maar verbetering is op komst!

 

Geef een reactie

