Flair beautydagje

Enkele maanden geleden zat er een wellness-bon bij de Flair. Je kon met 2 voor de prijs van 1 naar de welness. ²Nu doen mijn moeder en ik al 4 jaar op rij mee aan deze actie. Het is vaak het juiste moment om eens met tweetjes bij te babbelen zonder mannen rond ons en om eens goed te ontspannen. Er stonden allemaal adresjes om uit te kiezen en al snel besloten we om naar Schilde te gaan omdat de besproken behandeling ons wel aanstond.

We kwamen daar deze morgend aan om 9u30 en kregen een welkomstdrankje: thee of koffie met een snoepje. Ondertussen had onze gastvrouw de infraroodcabine aangezet en konden we lekker plaatsnemen voor 40 minuten ontspannende, weldadige hitte. Toen konden we ook ongestoord tetteren en lachen.

Na 35minuten op 60°C kregen we het al wat te warm en keken we puffend uit naar het einde. Er volgende een lauwe douche met scrub van dode zeezout. Deze scrub vond ik bijzonder aangenaam!

Na de scrub volgde een lichaamspakking van rode algen en een volledige lichaamsmassage met een lekker ruikende olie. De lichaamspakking kriebelde in het begin en begon meer en meer te plakken. De pakking droogde ook wat op, waardoor je een klef gevoel kreeg. Maar verder warmde het goedje je huid ook op en dat zorgde voor een rustgevende warmte en ik soesde al snel weg naar droomland. Er zat ook een pastic folie rond ons om de pakking te laten uitdrogen. Ik voelde me er wel een klein beetje een sardientje in een doosje…

De massage was nét goed, niet te hard en ook niet te zacht. Vooral mijn onderrug heb ik graag stevig gemasseerd. En aan mijn tenen kietelt het gewoon altijd!

Dan kregen we nog een nek- en gezichtbehandeling met stoom, scrub, masker en dagcrème. En nu voelt mijn huidje lekker zacht aan! Ook onze handen en voeten werden behandeld met paraffine om ze lekker zacht te maken. Eelt en kloven worden dan aangepakt. Er kwamen nog elektrisch verwarmde wanten en pantoffels over om de paraffine goed in de huid te laten doordringen.

Achteraf kregen we nog een lekker broodje en een glaasje cava om deze heerlijke voormiddag af te sluiten!

Onze gastvrouw was heel vriendelijk en rustig, waardoor ik lekker kon ontspannen. Ik vond het een heel aangename voormiddag!

Geef een reactie

