Winter = snoepen

sinterklaasplaatjes.nl

Nu het buiten al wat kouder en sneller donker wordt, kruipen we graag met een dekentje in de zetel. Gooi daar nog wat reclame voor voedsel bovenop en dan zit je vreten als een koekiemonster in de zetel.

Door de koude wil ik net een vetlaagje aankweken, zo lijkt het wel. Maar al dat gezellige van dat eten, aan tafel of samen in de zetel met familie en vrienden, ik kan het toch niet laten. Ik probeer mezelf aan te zetten om een banaan te nemen of een bakje yoghurt, maar eigenlijk smaakt me dat dan toch echt niet.

Zeker omdat de Sint vandaag geweest is en met de andere feestdagen nog in het verschiet, zal er overdadig gegeten worden in veel gezinnen. En velen nemen dan ook als goed voornemen voor het nieuwe jaar om vaker te sporten of te gaan diëten, maar in feite werkt dat maar voor heel weinig mensen.

timuytendaal.blogspot.com

Wat kunnen we hieraan doen?

Snoep minder
Je moet het snoepen niet helemaal laten, dat kan je mentaal toch echt niet aan. Als je iedereen zo ziet genieten van marsepein of een stukje chocolade, dan ga je toch een keertje door de knieën en eet je je gewoon ziek. Dan moet je net gaan compenseren voor al die dagen dat je ‘gezond’ hebt gegeten.

Stel desnoods een lijstje op om te weten hoeveel je net binnenspeelt, want je kan er wel eens van verschieten hoeveel dat net is! En vergeet daarnaast ook niet om de nodige vitaminen voor deze winter in te nemen in de vorm van fruit!

angryjogger.com

Sport meer
Om al die extra ingenomen caloriën te compenseren, kan je wat vaker gaan sporten. Dit probeer ik zelf te doen. Zo kan je er ook voor zorgen dat je weegschaal niet plots een veel groter getal aangeeft na de feestdagen..

Je kan de schadelijke invloed van al dat snoep wat inperken, maar natuurlijk niet ongedaan maken.. Al die vetten en suikers zijn niet goed voor je lichaam, je kan er namelijk hart-en vaatziekten van krijgen.. Dus minder snoepen is eigenlijk wel een betere oplossing.

Studeren/werken
Tijdens het studeren of het werken neem je ook al snel een koekje in plaats van een bakje noten. Maar dit heb je zelf wel wat in de hand: zet die noten dichterbij en bij je eerste honger zal je die noten opeten. Hou die lekkere koek voor tijdens je pauze: zo geniet je er dubbel zo hard van én ben je bewust van de caloriën die je binnenspeelt.

Als je die koekjestrommel naast je zet, dan neem je koekje per koekje en kan je achteraf niet meer zeggen of je er nou 9 of 10 op hebt. Ik spreek van ervaring overigens..

hqwallpapersplus.com

Dus, onthoud: vergeet die vitamientjes niet in te nemen door af en toe een mandarijntje op te eten! Die zullen ook een positieve boost geven bij het studeren!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s