Fimo van de action

Zaterdagavond: Snippertijd! We hebben met onze Gesnopenen sleutelhangers van Fimo gemaakt. Ik had ergens op het internet wat ideetjes op gedaan, waaronder dit Angry bird- varkentje. Het was mijn eerste keer om met fimo te werken en het was dus een heuse uitdaging!

Als je dichterbij kijkt dan zie je dat er nog vingerafdrukken in staan, dus dat is wel een werkpuntje voor volgende keer!

Aangezien ik nog nooit eerder met fimo gewerkt had, kan ik niet vergelijken met de echte fimo en dus ook niets zeggen over de kwaliteit van deze fimo van de action. Ik kan alleen zeggen dat het verschrikkelijk jammer is dat er geen rode fimo in het assortiment zit! Anders had ik ook een angry birds vogeltje kunnen maken en een kerstboom met rode ballen.. Ook enkele andere uit de groep wilden graag iets met rood maken.

Naast mijn creaties zijn er ook smiley’s, kerstbomen en namen gemaakt, maar deze post ik liever niet hier op de site wegens de privacy van de leden.

De oortjes lieten jammer genoeg al los, dus die heb ik er terug op moeten lijmen met snellijm, maar nu blijven ze toch stevig zitten.

Jammer genoeg bleek de fimo niet hard genoeg te zijn en niet bestendig tegen krassen om echt als sleutelhanger te gebruiken. Daarom staat het varkentje nu uitgestals op mijn kast. Ik ben er toch trots op! Hij is zo mooi gelukt!

Ook dit kleine ‘diertje’ had ik gemaakt, maar hij heeft niet lang geleefd. Zijn vleugels en oortjes braken al heel snel af en hij werd lelijk. Ik heb hem dus maar in de vuilbak gesmeten.. En je zag ook nog eens heel goed vingerafdrukken.

 

Voor diegenen die graag eens meeknutselen op zaterdagavond: Iedereen ouder dan 12 jaar is welkom van 19u tot 21u in Sint-Job-in-‘t-Goor in de Snipperlokalen! (naast het Goorhof) Je moet geen voorkennis hebben en het kost slechts 1 euro per avond!

Geef een reactie

