Terugblik op 2013

Ik moet zeggen dat ik wel een heleboel mooie herinneringen verzameld heb in 2013 en dat er me eigenlijk weinig slechts overkomen is, gelukkig maar!

Zeker onze reis naar Peru zal ik nooit vergeten. Er waren ontroerende momenten, prachtige uitzichten en natuur, maar niet te vergeten vond ik er ook een stukje van mezelf terug. De rust, de stilte en vooral de vredigheid tijdens de 4daagse trekking naar Machu Pich maakten dat ik deze 4 dagen in Peru de beste van het hele jaar vond. Simpel was de trekking niet, maar zo enorm mooi!

In maart begon ik aan de 100 days till summer challenge. Ik vond mezelf al zeker 6 jaar een beetje mollig aan het worden, maar ik vond nergens de moed om er echt iets aan te doen. Toen ik deze challenge zag, wist ik dat het moment aangebroken was om niet als een lamzak in de zetel meer te blijven zitten!

Het begon moeizaam, ik had dan ook heel weinig conditie én een beetje een suikerverslaving. De eerste keren op de loopband heb ik mezelf echt moed moeten inspreken. Maar eigenlijk zag ik al snel verbetering! In het begin liep ik moeizaam 3,7km op een half uur (dus maar 7,5km/u) en nu kan ik gewoon 10 km op 55minuten lopen! En dan ben ik nog bijlange niet helemaal uitgeput! Het geeft zo’n ongelooflijk heerlijk gevoel dat je dat gewoon kán! Echt afgevallen ben ik niet, maar ik heb toch een aantal heel leuke veranderingen aan mijn lichaam gezien.

Van de suiker kan ik jammer genoeg nog niet af blijven, zeker tijdens de examens niet!

In juli mocht ik ook mijn bachelordiploma ontvangen in de Farmaceutische Wetenschappen! Nu, met dat diploma ben je absoluut niets. Je kan er niet mee gaan werken. Maar je mag nu wel overal invullen dat je een universitair diploma hebt, en dat voelt zalig!

Het betekende ook dat ik 3 jaar van mijn 5-jaar durende opleiding succesvol heb afgerond. Ik ben voorbij de helft, en daar trek ik me aan op.

Ik vind de opleiding verschrikkelijk… Veel te veel leerstof op veel te korte tijd. In Nederland is de opleiding dan ook 6 jaar, en in België maar 5 en toch zien we dezelfde hoeveelheid aan leerstof.

Maar ja, daar heb ik al genoeg over gezaagd, denk ik zo.

Ik kan nu gewoon denken: het einde is in zicht en dan kan ik ein-de-lijk in de apotheek gaan werken!!

In september is mijn vader verhuisd naar Temse. Dat maakte de wereld wel een pak complexer voor mij. Nu volgen mijn vriend en ik een ‘beurtrol’. Zondagmiddag vertrekken we naar Temse met onze elektrische fietsen, vanuit Sint-Job. Dat is zo’n 2 uur fietsen. Maandag gaan we naar school vanuit Temse en keren daarna ook terug naar Temse. Dinsdag gaan we naar school en rijden daarna verder naar Sint-Job, daar wonen de ouders van mijn vriend (25km fietsen) . Woensdag rijden we naar school en terug naar Sint-job. Donderdag rijden we naar school en dan naar mijn moeder (14km). Vrijdag gaan we van bij mijn moeder naar school en terug naar haar. Zaterdag moet ik werken en dan doen we ook Snippers. Dus dan zitten we weer 2 dagen bij de ouders van mijn vriend. Ja, het is erg complex, maar anders zag ik mijn vriend bijna nooit meer.

We zijn nu gans de tijd samen en dat bevalt me erg goed! We zijn zowiezo geen ruziemakers en als hij niet in de buurt is, dan voel ik me nooit 100% goed. Vreemd eigenlijk, die liefde!

Alleen zie ik mijn vader dus maar 2 dagen in de week en mijn moeder ook 2 dagen. Ze vinden dat zelf ook jammer en melden dat wel eens. Dat geeft me altijd het gevoel dat ik een slechte dochter ben. Maar ik denk wel dat ze mijn keuze begrijpen.

Maar op creatief vlak zag 2013 er goed uit. Ik heb grote stappen vooruit gezet in het leren naaien, ik ben leidster bij de Snippers (een creatieve groep voor kinderen/jongeren) en ik heb een hele hoop amigurumi gehaakt waar ik echt trots op ben.

 

2013 heeft mijn leven dus wel een beetje op z’n kop gezet. Maar ik vond het wel een goed jaar al bij al. Ik heb een aantal heel mooie momenten beleefd die ik nooit meer zal vergeten!

Geef een reactie

