Vilten!

Afgelopen zaterdagavond zijn we weer creatief bezig geweest op de Snippers. Een oud-leiding kwam en leerde ons vilten! Zo maakten we kettingen en een pennenhouder van een oud blik. Kijken jullie mee naar het resultaat?

Het rood/blauwe blik en de ketting heb ik gemaakt, het roze/rode blik is een creatie van mijn vriend.

Maar wat kruipt er toch veel tijd in dat vilten! Dat had ik nu echt niet verwacht. Ieder van ons was 2 uur lang bezig en de meesten onder ons kregen enkel hun blik op tijd af. Het was ook oorspronkelijk mijn plan om strepen te maken op het blik, maar eigenlijk gaat dat niet goed doordat je de hele tijd moet rollen en laagje per laagje opnieuw moet aanbrengen. Zo gaat je oorspronkelijk idee al snel waaien.

Alle mensen die eventjes een handtas of sjaal vilten, chapeau! Het is zo’n tijdrovend klusje… En nu begrijp ik dus ook waarom het er steeds zo rommelig utiziet. Al heeft dat wel zijn charmes natuurlijk!

Mijn vriend was van het idee: “als ik iets maak in het roze, dan lukt het altijd. En daarna doe ik het wel cadeau aan mijn vriendin.” Maar zelf ben ik ook echt geen fan van roze… Ach ja, hij mag het lekker zelf houden!

De laatste 10 minuten begon ik nog snel aan een ketting. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat bij het vilten alles goed krimpt. Ik krijg de ketting nog nét over mijn hoofd. Helaas ben ik niet zo fan van dit soort rommelige kettingen. Misschien doe ik het nog wel cadeau aan iemand.

Zo, hebben jullie al wel eens gevilt?

Geef een reactie

