Probeersel: smoothie!

Met al mijn voedselallergieën is gezond eten niet zo simpel. Vaak probeer ik dan ook rare combinaties uit, die niet altijd zo lekker zijn. Ook dit keer was mijn probeersel niet voor herhaling vatbaar. Lezen jullie even mee?

Ik had on-ge-loof-lijk veel zin in een gezonde smoothie en ik had maar 1 probleem: er waren enkel appels, een pompelmoes en wat bevroren aardbeien. Aangezien ik enorm allergisch ben voor appels, viel dit zoizo al af. Een pompelmoes vind ik maar bitter, maar omdat ik weinig keuze had, gooide ik hem toch maar in stukjes in de blender.

De aarbeien liet ik ontdooien en gooide ik erbij. Nog een beetje lactose-vrije melk (jep, ik ben ook lactose-intolerant!) en het resultaat is deze smoothie. Een mooi en fris kleurtje! Ik dacht: ‘dit kan gewoon niet meer misgaan.’ Ja, dan had je mijn gezicht moeten zien na de eerste slok! Met die pompelmoes was het drankje natuurlijk ongelooflijk bitter geworden en ik nam een hele grote eerste slok. Ik was dus wat overmoedig..

MAAR, ik heb uiteindelijk tóch álles opgedronken! Was ik weer trots op mezelf. Het was wel een regelrechte aanval op mijn maag en op mijn lever, dat weet ik maar al te goed als apotheker-in-opleiding.

Conclusie: één keer en nooit meer! Volgende keer doe ik er hoogstens een halve pompelmoes in én lekkerder, zoeter fruit.

Hebben jullie ooit al eens een niet-zo-smakelijke smoothie gemaakt?

2 thoughts on “Probeersel: smoothie!

  1. Ik heb een periode elke ochtend ontbeten met smoothies, daar verdween van alles in, boerenkool, andijvie, sla, alle soorten fruit en allemaal prima te drinken op 1 na, die heb ik dan ook echt niet op gedronken en met moeite binnen kunnen houden zo op de vroege ochtend en dat een smoothie met rucola….wat was dat smerig! ik zal hem ook nooit vergeten.. 😉

    • Wow, sla, andijvie en boerenkool! Ik kan me niet meteen inbeelden hoe dat zou smaken! Zeker zo vroeg in de ochtend.. Maar ja, ik ben dan ook wel een echte zoeteklauw. Ik heb wel een groene smoothie met spinazie al eens geprobeerd, maar daar reageerde ik jammer genoeg niet goed op..
      Waren dat dan restjes van het avondeten van de dag ervoor dat je gebruikte?

Geef een reactie

