Wat als: teletijdmachine

Wat als de professor van Suske en Wiske echt bestond? Stel: hij vind de teletijdmachine écht uit, in welk tijdperk zou jij dan wel eens een kijkje willen gaan nemen?

Ik zou meteen kiezen voor de prehistorie denk ik. Een erg zwaar leven, zo primitief. Maar het trekt me enorm aan om te weten dat er maar heel weinig mensen op deze wereld rondliepen en dat de mensen zich moesten bezig houden met ‘overleven’ in plaats van multimedia of andere intriges.

straatkaart.nl

Ze moesten alles op zichzelf uitdokteren, de mens stond niet echt bovenaan de voedselketen en de omgeving was nog niet zo hard gemanipuleerd door de mens. Heel erg puur, maar ook moeilijk! En verder is er weinig geweten over hoe deze mensen in groep samenleefden, en als wetenschapper zou ik dat graag gaan ontdekken!

Een tweede era dat me aantrekt, is de middeleeuwen! Ridders met enorme harnassen aan, vrouwen ingesnoerd door korsetten, van adel zijn, … Alleen zou ik niet graag als boerin daar aankomen. Zo onderdrukt, moet dat toch ook geen leuke tijd geweest zijn…

vakantie.she.be

Geef een reactie

