Shoplog: stoffen

Wegens grootse plannen heb ik nog wat stof nodig voor de uitvoering ervan. Ik wilde nog een laptophoes voor mezelf en eentje voor de kleine laptop van mijn vriend naaien. Verder wilde ik nog een buff om mijn hals warm te houden bij het hardlopen.

Het meest linkse stofje is bedoeld voor de voering van de 2 laptoptassen. Ik nam een meter en betaalde hier slechts 2euro voor! De stof is wat dikker dan katoen en glad zodat je er niet gemakkelijk blijft aan haken.

Voor mijn eigen laptoptas kocht ik het middelste stofje. Ik wist eerst niet goed wat kiezen. Ik ben namelijk gek op vrolijke kinderstofjes, maar dat komt niet zo professioneel over als apotheker of als 21-jarige student hé. Dan wilde ik voor mooie bloemetjes kiezen of iets strakkers met felle kleuren. Maar uiteindelijk zag ik dit stofje in de winkel en dit moest ik gewoon meenemen.

Het meest rechtse stofje is voor de buff voor bij het lopen. Voor mijn buff had ik een stretch-stofje nodig, tricot dus. Ik keek tussen de afgeprijsde stoffen en vond dit voor 2 euro per meter. Het betekende ook dat ik er minstens een meter van moest nemen. Dus ik heb heel veel stof en ik weet nog niet goed wat ik met de overschot ga aanvangen.
De tekening van de roosjes is er met kruisjes opgezet, zodat het net een kruisjessteek van borduren lijkt.
Op zich misschien geen erg fashionable stofje voor een buff, maar lekker goedkoop. En als ik in de winter ga lopen, ben ik zo ingeduffeld dat geen mens me nog herkent!

 

Dus dit zijn de stofjes voor de laptophoezen. Links de voering voor de binnenkanten, midden mijn stofje, en rechts het stofje voor mijn vriend’s laptop.

Mijn vriend vond een stofje uit ‘mijn eigen thuiscollectie’ wel mooi en aangezien hij maar een 10 inch laptop heeft, heb ik niet zoveel stof nodig dan. Hij koos voor dit vrolijke uiltjesstofje.

Als ik deze projecten heb afgewerkt laat ik nog wel iets weten! 😉

Geef een reactie

