Naaien: Topje!

Dit was een jaren-project. Het lag al een jaartje in mijn lade ‘weg te rotten’. Het stofje is niet zo fijn om mee te werken en ik wist niet goed wat ik met het model aan moest. Maar toch schraapte ik de moed nog eens bijeen en begon ik er nog eens aan. Met resultaat!

Ik kocht een meter van dit fijne stofje voor 5 euro op de markt in Brasschaat. Er was toevallig een handelaar die van zijn stofjes af moest. Eerst wilde ik er een rokje van maken, maar uiteindelijk koos ik voor een bloesje.

Ik baseerde me op een bloesje dat ik enkele jaren geleden kocht bij New Look. Ik heb het vaak gedragen en ik vind het nog steeds een mooie top. Er zelf een patroon van maken was wat moeilijker, want ik wilde het New-Look-bloesje niet uit elkaar halen.  Na wat geknoei is het toch min of meer gelukt. 🙂

Omdat de stof half transparant is, draag ik er een lichtroze/ beige top onder. Leuk op een donkere jeans, want dit topje is wat langer en komt mooi tot op mijn dijen. Ik draag er ook een lichtbruine riem op mijn taille bovenop, om mezelf wat slanker te doen lijken.

inspiratie: New Look topje.

In het New Look- topje zit nog wel een rits vooraan. Dat vond ik niet passen bij het nieuwe, zachte bloemetjesmotief, dus die heb ik niet meegenomen naar het nieuwe patroon.

Zo, wat vinden jullie ervan?

Geef een reactie

