Heethoofd

courage.wikia.com

Soms denk ik wel eens dat ik de enige ben die zo gevoelig is aan druk. Zodra de dag een beetje vol gepland is, dan begin ik rond te lopen als een kip zonder kop. Stress komt dan om het hoekje kijken en het engeltje op mijn schouder gaat me dan boos aankijken. Maar hé, ik kan er gewoon niets aan veranderen!

Ik weet wel dat ik heus niet de enige ben die op één dag (weeral) veel te veel wil doen. En ik ben ook niet de enige die het maar niet afleert van zoveel in te plannen! Zo wil ik op één dag: sporten, gaan werken, naaien, gezond eten, naar de winkel, bloggen én mijn kast opruimen. Nou, dat kan gewoon écht niet. En dat moet ik dringend eens mijn lesje uit gaan trekken.

Planning is niet zozeer mijn probleem. Perfectionisme daarentegen.. Ik wil zoveel mogelijk is zo weinig mogelijk tijd doen. Daarnaast wil ik alles ook nog eens goed doen. Natuurlijk gaat dat niet samen. En dat krijg ik niet afgeleerd.

En ja, daar word ik kriegelig van. Een heethoofdje dus. Als ik niet heb kunnen doen wat ik allemaal moest doen, ja dan heb ik plots lange tenen. En mijn (arme arme) vriendje gaat er dan wel eens opstaan en dan moet hij het bezuren natuurlijk..

Maar hoe ik dat probleem nou ga oplossen? Geen idee… Iemand tips?

Geef een reactie

