Naaien: Buff!

Een koude hals bij het hardlopen buiten met deze temperaturen. Daar had ik al langer last van. Maar vanaf nu heb ik dat niet meer voor! Mijn buff is eindelijk af!

 

Ik maakte het bewust tot een lange koker. Op die manier kan ik hem éénmaal rond mijn hals doen en het toch warm genoeg hebben tot aan mijn kin.

Het stofje kostte slechts 2 euro voor een meter en ik moest minstens een meter nemen. Dus heb ik nog bijna 80cm over! Ik heb nog geen idee wat ik daarmee ga aanvangen.

Het tricot-stofje is vrolijk en rekt goed. De kleur past niet zo bij de rest van mijn loop-outfits, maar dat maakt niet zo uit.

Mijn naaimachine was echter niet zo’n fan van de stof. Het oude toestel had nog nooit kennis gemaakt met zo’n rekbare stof en liet het af en toe wat afweten. Ook heb ik geen standaard steken en moest ik dus wat experimenteren. Ik heb mijn naaimachine ook maar eens binnen gedaan in de winkel voor controle, want hij deed toch wat raar.

Ik kan hem ook gebruiken als een soort van haarband in de zomer of als ‘kapje’ om mijn haar te bedekken als we een kerk bezoeken op vakantie. Hij is wel wat dik als haarband, niet zo handig dus.

Hier kon je lezen over mijn shoplog van dit stofje.

Zo, dit kan ik goed gebruiken nu het buiten frisjes is, maar de zon toch lekker schijnt! Fantastisch weer om te gaan hardlopen!

Geef een reactie

