Shoplog: ikea stof!

Een leuke budgettip voor de naaisters/naaiers onder ons: ga eens langs bij de stoffenafdeling bij ikea! Voor slechts 3€ heb je al een effen katoentje. Er zijn ook leuke bedrukte katoentjes en natuurlijk veel gordijnstoffen. Allemaal aan heel vriendelijke prijsjes: veelal van €3 tot €7 per meter!

Ik nam dit leuke bedrukte stofje mee. Net iets dikker dan een gewone katoen, maar wat een mooie print! Eigenlijk wilde ik het gebruiken als pyjama-broek, maar daar is het misschien toch wel te dik voor. Eventueel kan ik het verstevigen met strijkvlieseline en er eerder een tas/rugzakje van naaien. Ik nam 1m05 mee en dat kostte me €5,30. Lekker budget dus!

Je had er eigenlijk ook nog best veel keuze. Er waren uiteenlopende kleuren en prints, ook veel effen katoentjes, dikke en dunne stofjes. Ik schat dat er zo’n 60 rollen stof lagen. Natuurlijk valt er al wel wat af, want je kan niet alles gebruiken voor een jurkje te naaien. TIP: Je kan online kijken naar de printjes en de bijhorende prijzen en beslissen of het de moeite waard is.

Ook heel gek is dat je het stofje zelf moet knippen, afwegen (!) en de machine berekent dan hoeveel meter stof je hebt. Je scant dan de code van je stofje, je krijgt een sticker en je gaat er gewoon mee naar de kassa. Heel gek, maar effectief! En ik krijg steeds vaker de indruk dat als je iets zoekt, je het zeker kan vinden bij ikea. Ze verkopen er alleen nog geen kleding. Maar wat niet is, kan nog komen!

Geef een reactie

