Review: Pompeii

pompeiimovie.tumblr.com

Pompeii, een film over het Romeinse stadje dat in het begin van onze jaartelling in vuur en vlam gezet werd door de uitbarsting van de vulkaan Vesuvius. Een romantisch drama met een historisch kantje.

Mijn vriend en ik houden wel van een goede actie-avonturenfilm. Wij zijn geen drama-of thriller-kijkers. Dus besloten we samen deze film in de bioscoop te gaan zien. Wat wij er nou van vonden?

Als eerste punt: de verhaallijn. Niet erg strak, vernieuwend of superboeiend. Het verhaaltje dat vaak terugkomt in een (romantisch) historisch drama. De mensen met macht zijn hebzuchtig en kortzichtig. De slaaf heeft een edel en eerlijk hart, maar ja, een slaaf is een slaaf. Natuurlijk breekt de slaaf los uit zijn gevangenschap en ‘overwint’ de Senator. Een mooi verhaaltje dus, maar weinig realistisch.

Daarnaast konden niet alle acteurs mij overtuigen. Milo heeft maar een babyface en hoewel hij hoofdpersonage is, vond ik hem maar slapjes en platonisch. Hij heeft natuurlijk wel een lekker lichaam dat hij nogal showt als gladiator. Het personage van Cassia werd gelukkig met meer vuur neergezet door Emily Browning. Tussen de 2 hangt er niet echt een sexuele of romantische spanning, maar het is nog wel suggestief.

http://www.joblo.com

Waar ik wel lovend over kan zijn, zijn de special effects. Niet helemaal realistisch, als ik als wetenschapper nadenk, maar wel heel knap voor het oog. Het was spectaculair en absoluut een uitpakker voor de film. Knap verfilmd overigens.

Of het script en de beelden wel kloppen met de feiten die we weten van echte geschiedkundige vertellers uit het oude Rome? Ik denk niet dat de film 100% volgens het boekje is, maar de grote lijnen kloppen gelukkig wel.

Conclusie: een knappe film om je een middagje of avondje te vermaken, maar verwacht geen pakkende film die nog enkele dagen op je netvlies blijft kleven.

Geef een reactie

