Wat als: je huis in brand staat…

wcrbtv.com

…En je nog 5 dingen kan redden uit het vuur. Een harde moment om keuzes te maken.

Natuurlijk zou ik eerst mijn familie en mijn vriend uit het vuur gaan redden. Mijn 3 katten komen zeker op plaats 2 om te gaan halen in de vlammenzee.

Maar welke 5 spullen zou ik meenemen op het laatste nippertje?

1. Mijn naaimachine en zelf genaaide kleding/ gehaakte amigurumi/ gebreëen sjaals. Deze unieke pareltjes laten wegsmelten in de hitte van het vuur zou mijn hart doen stilstaan. Ze hebben me bloed, zweet en tranen gekost en ze zijn gewoonweg heel erg uniek!

2. Mijn elektrische fiets. Mijn ultieme vervoersmiddel! Het is zo gemakkelijk, best snel en je kan zo ver rijden als je wilt zonder echt in het zweet te geraken. Ik kan niet meer zonder!

3. Mijn ipod! Muziek, muziek en muziek, onmisbaar in mijn leven! Zeker tijdens het hardlopen kan ik niet meer zonder, maar ook een avondje thuis in de zetel kan ik ontzettend goed smaken met mijn favoriete muziek.

4. Washi tapes! Ik heb best een uitgebreide verzameling ondertussen. Niet zo goedkoop om er een nieuwe te moeten aanleggen na de brand! Ook zijn die tapes niet zomaar overal te vinden. Ondertussen verkopen ze er gelukkig ook al bij zeeman, action en wibra.

5. Mijn laptop en tablet. Er staan veel foto’s op en ze zijn een stukje van mijn vrijheid geworden tegenwoordig. Even ontspannen en ontsnappen aan het dagelijkse leven bij het bewerken van foto’s ofzo. Facebook, tumblr of weheartit, dat mis ik niet tijdens de vakantie. Dat zijn eerder manieren om me af te leiden op momenten dat ik maar saai in de les zit.

Eigenlijk zijn het allemaal puur materialistische zaken en vervangbaar. Ik zou heus mijn leven niet wagen om zulke dingetjes ‘even’ te gaan redden. Het zou alleen een dure zaak zijn om alles nieuw te moeten aankopen.

One thought on “Wat als: je huis in brand staat…

Geef een reactie

