Run, baby, run: Antwerp 10 miles!

Het is officieel, ik kan niet meer terugkrabbelen. Ik ben ingeschreven voor de 10 miles! Ik ga vrijwillig 16 lange kilometers al lopend sterven. En stiekem ben ik toch erg trots op mezelf.

Trots? Omdat ik het aandurf. Ik ga dit gewoon lopen. Het staat gegrifd in steenschrift in mijn agenda. Het moet gewoon gebeuren, daar krijg je me niet meer vanaf. Op dat vlak kan ik echt een koppige steenezel zijn volgens mijn oma.

Angst? Absoluut, broekschijt-angst. Die 16 kilometers gaan zorgen voor anderhalf uur afzien. Het parcour bevat tunnels dus moeten we naar beneden, maar daarna ook terug naar boven lopen. Vooral de konijnepijp staat bekend als een ‘kuitenbijter’. Af en toe steek ik dus ook maar eens een brug in één van mijn loopsessies thuis. Een brug gaat wel eerst omhoog en daarna naar beneden, maar ach, komt toch bijna op hetzelfde neer hé!

Maar wat ga ik achteraf glunderen! Als ik die medaille in handen heb en tegen iedereen kan zeggen dat ik het toch maar weer gedaan heb – hopelijk dan toch. Vooral op facebook ga ik kunnen genieten van mijn prestatie. Daar droom ik nu dan ook al van. Leuke positieve reacties van mensen die niet weten dat ik momenteel tot een sportieve chick omgetoverd ben!

De trainingen tot nu toe gingen erg vlot. Veel gemakkelijker dan ik aanvankelijk had gedacht. Zelfs verdacht vlot. Hopelijk komt er nu geen blessure opzetten.. En hopelijk houd ik me nog goed aan mijn trainingsschema, want ja hoor, elke dag is een dagje dichter bij 27 april!

Note, ik ben blut nu. 25 euro voor 1u30 te moeten sterven en een shirtje. Toch wel een kleine aanslag op mijn studentenportemonnee!

2 thoughts on “Run, baby, run: Antwerp 10 miles!

Geef een reactie

