Shoplog Turkije

Jammer maar helaas, er kwam een moment aan dat ik terug naar huis moest. Het was daar erg aangenaam met dat lekkere weer en het enorme aanbod aan voedsel! Maar ik kon Turkije niet verlaten zonder enkele koopwaren in te slaan!

Als eerste, mijn 2 nieuwe liefdes! Deze 2 mooie all star -paren! Ik zocht al langer naar lage bordeaux all stars, maar vond ze altijd te duur. Deze zien er net echt uit. Hééééél waarschijnlijk is het wel ‘echte nep’, zoals ze dat hier noemen in Turkije. Ik kocht ze voor 11 euro per paar, daar kon ik ze dus niet voor laten staan! Die witte met bloemetjes waren gewoon té lieflijk.

Ziet er net echt uit hé?

De kleur komt niet helemaal juist over op de foto, ze zijn eigenlijk net ietsje lichter en feller van kleur in realiteit.

Deze knalroze sportshort stond ook op mijn wishlist. Ze is van een na-aping van een onbekend merk voor mij, “Summer”. Ik word helemaal vrolijk van de kleur! Ik heb wel gemerkt dat de short wat kort is om te hardlopen, ze kruipt namelijk tussen mijn benen omhoog. Ze is wel goed om te fitnessen! Ik heb wel niet echt een topje dat er mooi bij past…

Daarnaast kocht ik nog 2 ‘Adidas’ sport shirtjes. Samen voor 10 euro op de markt van Manavgat. Eigenlijk heb ik niet echt shortjes/sportbroeken die erbij passen, dus dan heb ik nog een excuus om eens te gaan shoppen bij decathlon!

Ik kocht ze ook express een maatje te groot, want blijkbaar krimpen Turkse shirtjes vaak als je ze wast!

En dan nu de souvenirs! Deze 2 turkse ogen kocht ik voor mijn 4 grootouders. Ze zuigen het ongeluk op en barsten als ze zoveel pech hebben opgezogen dat ze het niet meer aankunnen. Dat is een teken dat je een nieuw oog moet kopen om je te beschermen tegen onheil. 3euro legde ik neer voor deze 2 sleutelhangers.

Links zie je een pakje van verschillende kruiden en rechts pakjes thee. De kruiden zijn voor mijn moeder en stiefvader, omdat zij wel eens gerechten uit de wereldkeuken klaarmaken. De thee is voor mijn vader en stiefmoeder, want zij hebben een heuse verzalmeling aan thee en drinken elke avond steevast een kopje of twee. Dus dit leken me leuke geschenken voor hen.

De thee bestaat uit poeder dat je moet oplossen in warm water. Je hebt dus geen netje nodig, het lost gewoon netjes op. Het is superzoet, omdat er heel wat suiker wordt toegevoegd. Gewoon, typisch turks. Ze maken het ook enorm straf hier. Veel poeder en weinig water.

Tussen de kruiden zitten er een hele hoop dingen die me helemaal niet Turks lijken, maar langs de andere kant houden ze hier wel van gekruid eten en zal het op die manier toch wel typisch Turks zijn. Ik hoop ook nog eens de tijd te hebben hier thuis om eens te experimenteren! Wat heel handig is, is dat deze tubes met kruiden achetraf terug gesloten kunnen worden met een dopje.

 

Zo, ik ben best tevreden met mijn aankopen, hoewel ik eigenlijk nog meer sportkleding wilde scoren. Maar dan zal ik nog eens bij decathlon mijn slagen moeten slagen hé…

 

One thought on “Shoplog Turkije

Geef een reactie

