Droomfiguur

smanthamenzies.com

Iedereen kent wel zo iemand: een meisje/vrouw die alles kan eten wat ze wil, amper sport en toch een droomfiguur heeft.

Helaas zijn die genen niet dik bezaaid. Ik heb ze niet, helaas. Ik moet nog maar kijken naar een snoepje en mijn buik komt al 100g aan. Ik kan uren sporten en enorm gezond eten, toch duurt het héél erg lang voor ik ook maar een beetje resultaat zie. Ik zet mezelf dan zo streng op dieet en motiveer mezelf om veel te gaan sporten, maar soms knagen die frustraties enorm aan mij. En dan krijg je wel eens een vreetbui. En soms is dat zelfs geen bui-tje, maar een serieuze bui. Gewoon omdat je het allemaal even beu bent..

Het wilt maar niet lukken. Ik moet mezelf zoveel ontzeggen dat het soms niet meer leuk is. En dan zie je overal superslanke vrouwen rondlopen die paaseitjes binnen steken of een hamburger zitten te eten.

Dat ik net terug ben van Turkije – All Inclusive vakantie- en dus véél gegeten heb, omdat ik het mezelf even toestond, maakt het niet gemakkelijker. Ik ben 3 volle kilo’s bijgekomen. Nóg meer gewicht dat ik eraf moet krijgen om mijn droomfguur te krijgen..

funnyjunk.nl

Ik gok dat ik lang niet de enige ben. Volgens mij hebben heel wat vrouwen hier last van. Ik wil wel zeggen dat als je gezond eet, veel sport en je op gewicht blijft: dan kan het ook gewoon zijn dat dit een gezond gewicht is voor jou! En bij anderen, zoals bij mij, kan het zijn dat je een traag metabolisme hebt. Dan duurt het gewoon veel langer voor je eenzelfde hoeveelheid caloriën verbrand dan als iemand anders – zoals die superslanke vriendin van je.

Wat ik nou eigenlijk wil zeggen? Ik wilde gewoon eens mijn frustraties kwijt. En mezelf troosten dat ik er toch niets aan kan veranderen. Ik moet gewoon door blijven gaan zoals ik bezig ben en vooral niet opgeven…

Eigenlijk wil ik ook fit zijn en niet gewoon slank. Ik wil kunnen rennen zo ver als ik zin heb en ik wil niet meteen buiten adem zijn van de trap te nemen. Dus ik heb zoizo nog een andere reden om te gaan sporten, ook al doe ik dat voornamelijk om strakker te worden.

 

Geef een reactie

