10 Miles: CHECK!

Eindelijk brak de dag aan. Ik keek er al lang naar uit, maar ik had ook wat gemengde gevoelens.. Want ik stelde best hoge verwachtingen aan mezelf en zou ik die wel kunnen inlossen? Kijk even mee naar de foto’s!

’s Morgens ging ik nog mijn shortje halen. De universiteit Antwerpen wilt namelijk reclame maken voor hun Alzheimer onderzoek en daarom kreeg iedere student die meeliep een gratis shortje. Daar zeg ik geen nee tegen! ” Ik ben Alzheimer te snel af” staat op m’n kont.

In het begin was het eigenlijk al erg spannend. De tram zat bomvol met mensen en liep daardoor vertraging op. Dan vonden we de stand met rugnummers niet en de tijd begon te tikken. Dus was het rennen nog voor de wedstrijd begonnen was! Maar ik kreeg op tijd mijn T-shirt en rugnummer te pakken.

Ik mocht in wave 3 beginnen, dus om 16u kon ik losgehen!  Eerst serieus wat drummen en gelukkig wordt onze tijd gemeten met een chip want pas rond 16u15 kwam ik over de startstreep.

Het is best een zwaar parcour met 3 tunnels, kasseienwegen en een paar heuvels. Pittig! En ik had niet eens langer dan 13 km gelopen op training, dus had ik toch wel wat zenuwen in de benen.

De eerste 5 km gingen vlot en heel snel, ik liep ze al op 25minuten! Daarna begon ik last te krijgen van mensen die voor mijn voeten gingen lopen, trager begonnen te sjofelen en werden de bevoorradingsposten overladen met kartonnen bekertjes op de weg.

Daarnaast tikten de kilometers heel traag weg. Het leek net slow motion! Maar onderweg waren er zo’n leuke mensen: 2 mannen volledig in kostuum aan het lopen, mensen met een rolstoel, brandweermannen in volledige uitrustig, een clown en T-shirten met grappige quotes. Onderweg riepen de supporters om de lopers te bemoedigen, heel fijn!

De tunnels waren best hels! Geen fris windje, je ruikt het zweet, het is zwaar in de benen, maar je bent zó blij als je het licht ziet op het einde! Na de laatste tunnel was het ook nog maar een kilometer tot de finishlijn, dus gaven we nog snel alles wat we hadden!

Op het einde kregen we allemaal een medaille, sportdrank AA, peperkoek en een verfrissingsdoekje. Heel aangenaam! Vandaag stonden de uitslagen in de krant en jawel, ik heb een tijd van 1:35:31 gelopen! Ik had beter gehoopt, maar tijdens het lopen merkte ik al dat het niet zo goed ging, er waren gewoon zo enorm veel mensen en dus kon ik niet mijn eigen tempo behouden. Maar al bij al, ben ik best tevreden!

Ja, het was pijnlijk, maar het was het waard! Het was een heel fijne ervaring! Ik ben er zeker van dat ik me volgend jaar opnieuw inschrijf en de tijd van dit jaar probeer te verslaan! Alleen hoop ik dat het dan niet nóg duurder wordt…

 

2 thoughts on “10 Miles: CHECK!

  1. Knappe tijd toch, mijn zus liep mee met de short run voor het goede doel. Volgend jaar sta ik weer aan de zijlijn om haar door de 10 miles heen te roepen. Ik heb bewondering gehad voor elke loper!

Geef een reactie

